אקוודור: בשל ההפגנות האלימות - הנשיא הורה לצבא לפעול ברחובות

מורנו הנחה את הכוחות להחזיר את הסדר לבירה קיטו והודיע על עוצר, בתגובה למחאות הנערכות בימים האחרונים נגד מחירי הדלק. המפגינים העלו באש את משרד מבקר המדינה ופשטו על תחנת טלוויזיה

ההפגנות האלימות בקיטו, בירת אקוודור
ההפגנות האלימות בקיטו, בירת אקוודור | צילום: רויטרס

נשיא אקוודור לנין מורנו הנחה את הצבא של המדינה לפעול ברחובות הבירה קיטו. זאת, בעקבות ההפגנות שפרצו בימים האחרונים נגד מחירי הדלק והפכו אלימות. מורנו אמר כי הצבא יאכוף עוצר שיכנס לתוקפו מהשעה שלוש בצהריים. זאת, בתגובה לאלימות המפגינים.

במסגרת המחאות, מפגינים עוטים מסכות פרצו למשרד מבקר המדינה בעיר קיטו והעלו אותו באש. מאוחר יותר פשטו המפגינים לתחנת הטלוויזיה "טלמזונס" המקומית, הדליקו אש במקום וניסו לפרוץ לבניין, בו נלכדו כ-20 עובדי המקום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שגרירת ארה"ב באוקראינה לשעבר העידה: טראמפ לחץ לפטר אותי

המבצע הטורקי: ארדואן הורה לכוחותיו להתקדם 35 ק"מ לתוך סוריה

סעודיה מכחישה: "לא תקפנו המכלית האיראנית – איננו פועלים כך"

לנין מורנו, נשיא אקוודור
לנין מורנו, נשיא אקוודור | צילום: רויטרס

עיתונאי מקומי סיפר לסוכנות הידיעות "AP" כי במהלך התקפה על משרדי העיתון "אל קומרסיו" בו הוא עובד, מאבטחי הבניין נתפסו ונקשרו וכי המפגינים ניסו לפרוץ למשרדים, בהם התחבאו עיתונאים.

הנשיא מורנו הופיע בטלוויזיה לצד סגנו ושר ההגנה והורה לאזרחים להישאר בבתיהם בעוד הוא שולח את הצבא לרחובות. מורנו האשים באלימות הגואה את ארגוני הפשע המאורגן ואת סוחרי הסמים וכן את תומכיו של קודמו בתפקיד רפאל קוראה, שמצדו הכחיש את הטענות כי הוא מנסה להפיל את ממשלתו של מורנו.

"הוריתי לצבא להשתמש במיידית בכל פעולה ובכל אמצעי שברשותם". אמר מורנו בהצהרתו והבטיח כי "נחזיר את הסדר לכל רחבי אקוודור".