דרום אמריקה: הציתה את ביה"ס - והביאה למותם של 19 איש

שריפה מחרידה התרחשה במדינת גיאנה אשר בדרום אמריקה, כאשר תלמידת בית ספר הציתה מבנה בו היו 57 אנשים, מתוכם 19 נספו. הסיבה להצתה, עפ"י החשד, היא החרמתו של מכשיר הטלפון של התלמידה - שהודתה במעשה

חלק מבית הספר השרוף
חלק מבית הספר השרוף | צילום: רויטרס

שריפה קטלנית התרחשה ביום שני בבית ספר בגיאנה אשר נמצאת באמריקה הדרומית, שגבתה את חייהם של 19 אנשים, וככל הנראה הוצתה על ידי תלמידה שכעסה על כך שמכשיר הטלפון שלה הוחרם. רוב הנספות בשריפה הן תלמידות בית הספר בו גם התגוררו, ונלכדו בעת השריפה במגוריהן, שהיו נעולים ובעלי חלונות כהים.

התלמידה לה מיוחסות ההאשמות הודתה במעשה ממיטתה בבית החולים, לאחר שספגה כוויות בעצמה מהדלקה שהחלה על פי הרשויות בשירותים ומשם פרצה לכל הבניין בו שהו בזמן השריפה 57 אנשים. התלמידה שהודתה במעשה הואשמה בניהול מערכת יחסים עם גבר מבוגר, ולכן מכשיר הטלפון שלה נלקח ממנה, מה שגרם לה לבצע את המעשה הנורא מתוך כעס.

תלמידה מזועזעת מהשריפה
תלמידה מזועזעת מהשריפה | צילום: רויטרס

בין הנספים בשריפה היה בנה בן החמש של מנהלת מעונות, שככל הנראה מתוך לחץ לא הצליחה למצוא את המפתחות על מנת לעזור לאנשים הכלואים בבניין שנשרף, ותנאי מזג אוויר קשים הקשו על כוחות ההצלה לחלץ את האנשים שנותרו בחיים, כמו גם להשתלט על הלהבות. בנוסף תושבים בעיירה בה התרחשה השריפה, טענו כי התעוררו מהצרחות שהגיעו מהמבנה באמצע הלילה.