בן 13 מארה"ב מת בגלל "אתגר" טיקטוק: "נטל מנת יתר"

ג'ייקוב סטיבנס ביצע את ב"אתגר הבנדריל", שבמסגרתו הוא נטל מנה גדושה של התרופה האנטי-אלרגית הכוללת את החומר דיפנהידרמין, שעלול לגרום לתופעות לוואי כגון נמנום - ומשמש בין היתר גם לטיפול ברעד שמלווה למחלת פרקינסון. הוא אושפז במשך שבוע וחובר למכונת הנשמה - אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו

ג'ייקוב סטיבנס
ג'ייקוב סטיבנס | צילום: מתוך facebook

נער בן 13 מאוהיו שבארצות הברית מת לאחר שהשתתף ב"אתגר טיקטוק", שבמסגרתו נטל כמות גבוהה של "בנדריל", תרופה אנטי-היסטמינית לטיפול באלרגיה וברעד פרקינסוני. כך דווח אמש (שלישי) ב-CNN. הנער, ג'ייקוב סטיבנס, השתתף ב"אתגר הבנדריל" המסוכן יחד עם חבריו בעת ששהה בביתו. הוא ככל הנראה נטל כמות גבוהה של התרופה - ואושפז כשהוא מורדם ומונשם במשך כשבוע לפני שנקבע מותו.

על-פי מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), מנת יתר של "בנדריל" עלולה לגרום לבעיות לב חמורות, התקפים, שקיעה בתרדמת ואף מוות. החומר הפעיל דיפנהידרמין משמש, כאמור, גם לטיפול בפרקינסון. התרופה משמשת לטיפול בתסמינים נפוצים של אלרגיה, כגון נזלת או התעטשויות, קדחת השחת או הצטננות. למרות שמדובר בתרופה שנחשבה "בטוחה" והיא אף נמכרת ללא מרשם רופא - היא עלולה להיות מסוכנת במינונים גבוהים.

טיקטוק
טיקטוק

מ"טיקטוק" נמסר: "תנחומינו העמוקים למשפחה. אנו אוסרים ומסירים תוכן המקדם התנהגות מסוכנת. בטיחות המשתמשים שלנו נמצאת בראש סדר העדיפויות". עוד אמרו: "מעולם לא ראינו תוכן מסוג זה בפלטפורמה שלנו, והצוות שלנו מעודד את הקהילה לדווח על כל תוכן או חשבון שמעוררים חשש".

יצרנית "בנדריל", ג'ונסון אנד ג'ונסון, מסרה: "אנו מבינים שצרכנים אולי שמעו על 'אתגר מקוון' הכולל שימוש לרעה בדיפנהידרמין. האתגר כולל בליעה של כמויות מופרזות של התרופה, ומדובר בטרנד מסוכן שיש לעצור מיד. יש להשתמש ב'בנדריל' ובדיפנהידרמין אחרים רק לפי הוראות היצרן".

עוד הוסיפו בענקית התרופות: "אנחנו עובדים עם טיקטוק ופלטפורמות חברתיות נוספות על מנת להסיר תוכן שכזה".