חרף התאבדות אפסטין: חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום

עבריין המין אמנם שם קץ לחייו, אך החקירה בעניינו עשויה להתפתח. כעת, ניתן להוציא מביתו ללא צו מידע שאולי החזיק על אנשים בעלי השפעה, ונשים נוספות שחששו לדבר - יוכלו לשפוך אור על הפרשה

זמן צפייה: 05:19

עבריין המין והמיליארדר האמריקני ג'פרי אפסטין אמנם שם קץ לחייו היום (שבת), אך חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום. כעת, כשהמיליארדר אינו בן החיים, ניתן להוציא מביתו מידע שיכול לסייע לחקירה מבלי הצורך בצו חיפוש ומבלי שאיש יוכל למנוע זאת, ונשים נוספות שחששו לחשוף את סיפורן - עשויות לשפוך אור על הפרשה.

השאלה הגדולה היא אם אפסטין, שאולי החזיק במידע מפליל על חלק מהאנשים העוצמתיים ביותר בעולם, שמר סוג של כספת או מסמכים שיכולים להרשיע, להפליל או לשמש כראייה נגד דמויות כמו הנסיך אנדרו מבריטניה, ביל ריצ'רדסון מושל ניו מקסיקו לשעבר וג'ורג' מיטשל שהיה השליח של ממשל קלינטון למזרח התיכון.

לכתבות נוספות בנושא: 

ברק על התאבדות אפסטין: הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר

עבריין המין ג'פרי אפסטין שם קץ לחייו בבית הכלא

נחשפו מסמכים ממשפט הקשור לאפסטין: "טראמפ לא שכב עם הבנות"

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

מוקדם יותר הערב, התייחס ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) להתאבדותו של אפסטין, עימו היו לו בעבר קשרים עסקיים, ואמר כי "ביום כזה אני חושב על הקורבנות, הנשים שנושאות איתן את הדברים המזעזעים שעשה. אני מעדיף שהקשר בינינו כלל לא היה נוצר, אבל מרגע שנחשפו הדברים החמורים בחודשים האחרונים - הקשר נותק ומיד. לא קרה שום דבר שהיה בו בדל של עבירה בקשר שלי עם אפסטין". את הדברים אמר בריאיון ל"מטה המרכזי".

כאמור, אפסטין שם קץ לחייו בתא המאסר שלו בבית כלא במנהטן שבניו יורק, שם היה עצור לקראת משפטו בגין סחר בבני אדם למטרות זנות וניצול מיני. אפסטין נמצא תלוי בתאו, הובהל לבית חולים בעיר - ושם נקבע מותו לאחר כשעה. משרד המשפטים האמריקני וה-FBI פתחו בחקירת האירוע.

אהוד ברק וג'פרי אפשטיין
אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

למרות שאפסטין שהה בבידוד והיה אמור להיות תחת השגחה מיוחדת, כלל לא בטוח שזה היה המצב. ההתאבדות אירעה שעות אחדות לאחר שהוסר החיסיון ממסמכים שמערבים שמות בולטים בפרשות המין שלו, מה שעורר גל של תיאוריות קונספירציה לגבי המעשה.

לפני כשבועיים דווח ברשת NBC כי אפסטין בן ה-66, נמצא בתאו כשהוא פצוע עם חבלות על צווארו. גורמים מקורבים לחקירה ציינו שכשמצאו אותו הכרתו הייתה מעורפלת, ושייתכן שהוא ניסה להתאבד. לפני המקרה, הועבר עבריין המין לבידוד לאחר שאסירים אחרים איימו עליו.

לפני כשלושה שבועות, בית המשפט בארצות הברית דחה על הסף את הבקשה לשחרורו בערבות של אפסטין, הנאשם כאמור בסחר בבני אדם למטרות מין, וקבע כי יישאר במעצר עד תום ההליכים. השופט קבע כי "אפסטין מסוכן לקהילה ולקורבנות ולעלול להימלט מארצות הברית מאימת הדין".

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

כאמור, אתמול הסיר בית המשפט האמריקני את החיסיון מהתצהיר שכתבה אחת המתלוננות נגדו, ופרסם 2,000 עמודים מתוך תביעת דיבה שהגישה ב-2015 וירג'יניה ג'ופרה נגד ג'יזלין מקסוול, שהואשמה שגייסה נערות ונשים עבור עבריין המין.

ג'ופרה, שהייתה אחת הנערות לכאורה, תבעה את מקסוול לאחר שזו קראה לה שקרנית. ג'ופרה העידה שלא ראתה את טראמפ שוכב עם הבנות שהיו בסביבת אפסטין, וטענה שמקסוול גייסה אותה לעבוד כמעסה עבור אפסטין כשהייתה בת 15, ושהיא עבדה במלתחות של מועדון מאר א-לאגו בפלורידה עבור דונלד טראמפ.

מהמסמכים עולה כי ג'ופרה אמרה שטראמפ מעולם לא שכב איתה או עם אף נערה אחרת, וכן שמעולם לא ראתה את אפסטין וטראמפ יחד. כשנשאלה מה הבסיס להצהרתה שאפסטין וטראמפ חברים טובים, ענתה: "אפסטין אמר לי". כמו כן, במסמכים שנחשפו ישנה תמונה של קבלה מ"אמזון" משנת 2005, עבור הזמנה של אפסטין לספרים על סאדו-מאזו ו"כיצד להשתמש בעבדי מין".

מתמלול של ריאיון ב-2013 עבור ה-FBI, שכלול במסמכים, גופרה תיארה כיצד אפסטין נתן לה מאות דולרים במזומן, לקח אותה לחופשות יוקרתיות ושילם עבור מסעות הקניות שלה, עוד כשהייתה בת 15 בלבד כאמור.