פרשת ג'פרי אפסטין: ה-FBI פשט על "אי הפדופילים" בקאריביים

למרות חששותיהן של המתלוננות כי התאבדותו של עבריין המין תפגע בחקירה – בבולשת האמריקנית מסבירים כי כעת ניצבים בפניה פחות מכשולים בדרך לנכסיו של איש העסקים

זמן צפייה: 02:19

פרשת ג'פרי אפסטין: ה-FBI פשט היום (שלישי) על אי בקאריביים שהיה בבעלותו הפרטית של עבריין המין והמיליארדר ג'פרי אפסטין, שזכה בפי המקומיים לכינוי "אי הפדופילים". ג'פרי ברמן, התובע המחוזי של דרום ניו יורק, שפיקח על הפשיטה אמר: "ארצה לומר לנשים הצעירות והאמיצות שהתלוננו – ולרבות הנוספות שטרם עשו זאת, כי אנחנו עדיין מחויבים לכן ועומדים לצידכן. החקירה תמשיך להתקדם".

בתוך כך, חקירת הנסיבות בהן התאפשר לאפסטין להתאבד בתאו נמשכת. אתמול פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי בשל מחסור בכוח אדם – ביום בו מת איש העסקים, הופקד על שמירתו עובד זמני, ולא אדם מצוות הסוהרים הקבוע. עוד גילו החוקרים כי אף על פי שהיו אמורים הסוהרים לבדוק את מצבו של אפסטין מדי חצי שעה – בשעות שקדמו למציאת גופתו הסוהרים לא בדקו את התא. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ אשר היה מקורב לאפסטין וטען כי לבני הזוג קלינטון יש יש במותו, דרש למצות את החקירה סביב מותו.

עוד בחדשות 13:

"קביעת נסיבות מותו של אפסטין מתעכבת בשל היעדר מצלמות בתאו"

"אי הפדופילים" ועד ההתאבדות בתא: כך התגלגלה פרשת אפסטין

חרף התאבדות אפסטין: חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום

האי הפרטי של ג'פרי אפסטין בקאריביים
האי הפרטי של ג'פרי אפסטין בקאריביים | צילום: רויטרס

אמש דווח ב"ניו יורק פוסט" כי נתיחת גופתו של עבריין המין והמיליארדר ששם קץ לחייו ג'פרי אפסטין הסתיימה, אך הבוחנת הראשית במכון הרפואי בניו יורק אמרה כי היא "זקוקה למידע נוסף" לפני שתוכל לקבוע אם סיבת המוות היא חנק. זאת, כיוון שנחשף כי לא היו מצלמות בתאו והרגע שבו הוא מת לא תועד, כך לפי הדיווח.

בתוך כך, הסוהרים שאבטחו את תאו של אפסטין, עבדו מספר רב של שעות נוספות בשל מחסור בכוח אדם בבית הכלא. סוהר אחד עבד שעות נוספות במשך חמישה ימים ברציפות ואחד אחר עשה זאת בהתנדבות בבוקר שבו נמצא אפסטין תלוי בתאו - כך דווח בסוכנות הידיעות AP מפי גורם המעורה בנעשה במתקן הענישה.

בתוך כך, מדיווחים בכלי תקשורת בבריטניה עלה כי המיליארדר היהודי החזיק "יומנים סודיים" שבהם מתועדים בין היתר קשריו עם אנשים מפורסמים, ביניהם הנסיך אנדרו, בנה של המלכה אליזבת.

ג'פרי אפסטין
ג'פרי אפסטין | צילום: גטי אימג'ס

למרות שאפסטין שהה בבידוד והיה אמור להיות תחת השגחה מיוחדת, כלל לא בטוח שזה היה המצב. ההתאבדות אירעה שעות אחדות לאחר שהוסר החיסיון ממסמכים שמערבים שמות בולטים בפרשות המין שלו, מה שעורר גל של תיאוריות קונספירציה לגבי המעשה.

כאמור, אפסטין התאבד ביום שבת בבית הכלא במנהטן, ניו יורק. עבריין המין אמנם כבר אינו בן חיים, אך חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום. כעת, ניתן להוציא מביתו מידע שיכול לסייע לחקירה מבלי הצורך בצו חיפוש ומבלי שאיש יוכל למנוע זאת, ונשים נוספות שחששו לחשוף את סיפורן - עשויות לשפוך אור על הפרשה.

השאלה הגדולה היא אם אפסטין, שאולי החזיק במידע מפליל על חלק מהאנשים העוצמתיים ביותר בעולם, שמר סוג של כספת או מסמכים שיכולים להרשיע, להפליל או לשמש כראייה נגד דמויות כמו הנסיך אנדרו מבריטניה, ביל ריצ'רדסון מושל ניו מקסיקו לשעבר וג'ורג' מיטשל שהיה השליח של ממשל קלינטון למזרח התיכון.