"קביעת נסיבות מותו של אפסטין מתעכבת בשל היעדר מצלמות בתאו"

"ניו יורק פוסט" דיווח כי נתיחת גופתו של עבריין המין הסתיימה אך הבוחנת הראשית במכון הרפואי "זקוקה למידע נוסף". עוד דווח כי הסוהרים שאבטחו את התא עבדו מספר רב של שעות נוספות

זמן צפייה: 00:34

לפי דיווח ב"ניו יורק פוסט" הלילה (שני), נתיחת גופתו של עבריין המין והמיליארדר ששם קץ לחייו ג'פרי אפסטין הסתיימה, אך הבוחנת הראשית במכון הרפואי בניו יורק אמרה כי היא "זקוקה למידע נוסף" לפני שתוכל לקבוע אם סיבת המוות היא חנק. זאת, כיוון שנחשף כי לא היו מצלמות בתאו והרגע שבו הוא מת לא תועד, כך לפי הדיווח.

בתוך כך, הסוהרים שאבטחו את תאו של אפסטין, עבדו מספר רב של שעות נוספות בשל מחסור בכוח אדם בבית הכלא. סוהר אחד עבד שעות נוספות במשך חמישה ימים ברציפות ואחד אחר עשה זאת בהתנדבות בבוקר שבו נמצא אפסטין תלוי בתאו - כך דווח בסוכנות הידיעות AP מפי גורם המעורה בנעשה במתקן הענישה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מ"אי הפדופילים" ועד ההתאבדות בתא: כך התגלגלה פרשת אפסטין

חרף התאבדות אפסטין: חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום

עבריין המין ג'פרי אפסטין שם קץ לחייו בבית הכלא

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

בתוך כך, מדיווחים בכלי תקשורת בבריטניה עלה כי המיליארדר היהודי החזיק "יומנים סודיים" שבהם מתועדים בין היתר קשריו עם אנשים מפורסמים, ביניהם הנסיך אנדרו.

למרות שאפסטין שהה בבידוד והיה אמור להיות תחת השגחה מיוחדת, כלל לא בטוח שזה היה המצב. ההתאבדות אירעה שעות אחדות לאחר שהוסר החיסיון ממסמכים שמערבים שמות בולטים בפרשות המין שלו, מה שעורר גל של תיאוריות קונספירציה לגבי המעשה.

כאמור, אפסטין התאבד ביום שבת בבית הכלא במנהטן, ניו יורק. עבריין המין אמנם כבר אינו בן חיים, אך חקירת רשת המין שניהל עדיין רחוקה מסיום. כעת, ניתן להוציא מביתו מידע שיכול לסייע לחקירה מבלי הצורך בצו חיפוש ומבלי שאיש יוכל למנוע זאת, ונשים נוספות שחששו לחשוף את סיפורן - עשויות לשפוך אור על הפרשה.

השאלה הגדולה היא אם אפסטין, שאולי החזיק במידע מפליל על חלק מהאנשים העוצמתיים ביותר בעולם, שמר סוג של כספת או מסמכים שיכולים להרשיע, להפליל או לשמש כראייה נגד דמויות כמו הנסיך אנדרו מבריטניה, ביל ריצ'רדסון מושל ניו מקסיקו לשעבר וג'ורג' מיטשל שהיה השליח של ממשל קלינטון למזרח התיכון.

אהוד ברק וג'פרי אפשטיין
אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) התייחס להתאבדותו של אפסטין, עימו היו לו בעבר קשרים עסקיים, ואמר כי "ביום כזה אני חושב על הקורבנות, הנשים שנושאות איתן את הדברים המזעזעים שעשה. אני מעדיף שהקשר בינינו כלל לא היה נוצר, אבל מרגע שנחשפו הדברים החמורים בחודשים האחרונים - הקשר נותק ומיד. לא קרה שום דבר שהיה בו בדל של עבירה בקשר שלי עם אפסטין". את הדברים אמר בריאיון ל"מטה המרכזי".

אפסטין היה עצור לקראת משפטו בגין סחר בבני אדם למטרות זנות וניצול מיני. לאחר שנמצא תלוי בתאו, הובהל לבית חולים בעיר - ושם נקבע מותו לאחר כשעה. משרד המשפטים האמריקני וה-FBI פתחו בחקירת האירוע.

לפני כשבועיים דווח ברשת NBC כי אפסטין בן ה-66, נמצא בתאו כשהוא פצוע עם חבלות על צווארו. גורמים מקורבים לחקירה ציינו שכשמצאו אותו הכרתו הייתה מעורפלת, ושייתכן שהוא ניסה להתאבד. לפני המקרה, הועבר עבריין המין לבידוד לאחר שאסירים אחרים איימו עליו.