"מסוכן לקהילה ועלול לברוח": המיליארדר אפסטין יישאר במעצר

ביהמ"ש דחה את הבקשה לשחרור בערבות של הנאשם בסחר בבני אדם למטרות מין. תביעה אזרחית צפויה להסיר חיסיון סביב מסמכים הקשורים לפרשה - שבהם עשויה להופיע זהותו של רה"מ "שביקר במסיבותיו"

זמן צפייה: 01:18

בית המשפט בארצות הברית דחה על הסף היום (חמישי) את הבקשה לשחרור בערבות של המיליארדר ג'פרי אפסטין, הנאשם בסחר בבני אדם למטרות מין, וקבע כי יישאר במעצר עד תום ההליכים. השופט קבע: "אפסטין מסוכן לקהילה ולקורבנות ועלול להימלט מארצות הברית מאימת הדין".

במקביל, בתביעה אזרחית צפויה להתקבל בקרוב החלטה להסיר חיסיון מעל 2,000 מסמכים העוסקים בפרשה, שעל פי הערכות יביכו רבים ממקורביו של המיליארדר. יתכן כי חשיפת המסמכים תגלה את זהותו של "ראש הממשלה המפורסם", שעל פי אחת המתלוננות הגיע למסיבותיו.

בתוך כך, צהובון הדיילי מייל הבריטי שפרסם את תמונתו של יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק נכנס לביתו של אפסטין, הגיב לאיומי אהוד ברק בתביעת דיבה והודיע: "לא נסיר את הכתבה ודורשים שיחזור בו מהטיעון הדיבתי 'עלילת דם'".

עוד בחדשות 13:

ברק על הדיווחים אודות קשריו עם אפסטין: "עלילת דם מתועבת"

ה"דיילי מייל" לברק: "לא נסיר הכתבה, במאמר יש עניין לציבור"

התובע נגד אפסטין: "החזיק דרכון מזויף וכסף מזומן בכספת"

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

אתמול התייחס אהוד ברק לדיווחים אודות קשריו עם עבריין המין המורשע, ג'פרי אפסטין, והצהיר: "הדברים הם שקר וכזב - מדובר בעלילת דם מתועבת, אך איננה מפתיעה. אנחנו חיים באווירה מורעלת, בה כל מי שמפריע לנתניהו וקיצוניו להגיע ולהיות בשלטון, הופך מטרה להסתה ולשקרים, הופך ל'בוגד' וגרוע מזה".

בהתייחס לפרשת אפסטין, אמר ברק: "אלימות כלפי נשים היא פשע נגד האנושות יש למגרו. המעשים המיוחסים עתה לאפשטיין הם מתועבים, מעוררי זעזוע וסלידה בכל בן תרבות, ואם יורשע בהם הוא צריך להיות בכלא - לשנים. אלה מעשים המנוגדים לכל מה שאני, ומעולם לא היה לי חלק בהם. הנחיתי את עורכי דיני להוציא חברות שהוא קשור אליהן מהשקעותיהן בחברות שאני קשור בהן, ולהגיש תביעת דיבה כנגד העיתון המכפיש מאתמול. אני מסיק מסקנות ומנתק כל קשר איתו".

רשת הטלוויזיה האמריקנית פרסמה אתמול קטע ארכיון משנת 1992, שבו נראה אפסטין חוגג עם נשיא ארצות הברית טראמפ בחברת נערות צעירות. נוסף לכך, בכספת בבית במנהטן התגלה דרכון אוסטרי מזויף שתוקפו פג, וכן הולכים ומתגלים פרטים נוספים על תקופת המאסר של אפסטין, במהלכה הגיע מדי יום למשרדו. מחר יגיע אפסטין לבית המשפט, שם יוכרע אם ישוחרר בערבות או יישאר בכלא.

מוקדם יותר אתמול שלחו עורכי דינו של ראש הממשלה לשעבר לעיתון הבריטי ה"דיילי מייל" התראה לפני תביעה, לאחר שפורסמו בו תמונות בהן נראה ברק מגיע לביתו של אפסטין בשנת 2016 כשפניו מכוסות, וכן תמונות של נשים צעירות שנטען כי "גם היו באותו היום בבית". במכתב ששלחו עורכי הדין, דרשו מהעיתון להסיר את הכתבה ולפרסם התנצלות - או שיעמוד בפני תביעה.

במכתב נטען כי "המאמר שפורסם בעיתון הוא מביש ושקרי לחלוטין - יש בו מספר האשמות קשות ביותר נגד ברק שקושרות אותו לכאורה למעשי הפדופיליה של אפסטין. פרסמתם את המאמר מבלי לבקשת את תגובתו של ברק. זה דבר שאינו מתקבל על הדעת, ובמיוחד כאשר ידוע שהלקוח שלנו מעורב במערכת בחירות בישראל - שם ההאשמות יכולות לפגוע בו על אחת כמה וכמה".