"קלינטון אוהב צעירות": נחשפו מסמכים חסויים בפרשת ג'פרי אפשטיין

בית המשפט בארה"ב הורה לפרסם מסמכים ובהם שמותיהם של למעלה מ-150 מקורבים לאיש העסקים ועבריין המין האמריקני, ששם קץ לחייו ב-2019 בתא מעצר בניו יורק. בין השמות שפורסמו: הנשיאים לשעבר קלינטון וטראמפ, הנסיך אנדרו והמשפטן פרופ' אלן דרושביץ. העדויות שנחשפו מחזקות את הדיווחים על עבירות מין שביצעו חלק מהאישים

מפגינים נגד אפשטיין בניו יורק, 2019
מפגינים נגד אפשטיין בניו יורק, 2019 | צילום: רויטרס

שמותיהם של יותר מ-150 מקורבים לג'פרי אפשטיין, איש העסקים ועבריין המין האמריקני ששם קץ לחייו בתא מעצר ב-2019, התפרסמו הלילה (בין רביעי לחמישי) בהוראת בית המשפט הפדרלי במנהטן. מדובר ב-45 מסמכים שהיו חסויים עד כה, ובהם עשרות שמות שהוזכרו במסגרת התביעה של וירג'יניה רוברטס-ג'יופרה, אחת המתלוננות המרכזיות נגד אפשטיין, בהם נשיאי ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ודונאלד טראמפ, הנסיך אנדרו מבית המלוכה הבריטי והמשפטן פרופ' אלן דרשוביץ. מסמכים אלה מחזקים את הדיווחים על עבירות מין שביצעו חלק מהאישים.

אפשטיין הורשע בעבירות מין ובסרסור בקטינות, לאחר שעשרות נשים העידו כי הכריח אותן לספק שירותי מין לו ולאורחיו באי הפרטי שלו בקריביים ובבתים שבבעלותו. על פי המסמכים, אחת העדות בתיק סיפרה כי הנשיא לשעבר קלינטון "אוהב אותן צעירות". הטייס לשעבר של אפשטייןהעיד בעבר כי קלינטון טס במטוסו הפרטי של איש העסקים מספר פעמים. בעדות נוספת שפורסמה במסמכים, סיפרה מתלוננת כי הנסיך אנדרו נגע בחזה שלה בביתו של אפשטיין במנהטן ב-2001. רוברטס-ג'יופרה העידה בעבר כי הנסיך אנדרו ניצל אותה מינית כשהייתה קטינה, במסגרת רשת הסחר בנשים של אפשטיין.

שמו של דונלד טראמפ הוזכר בעדויות במסגרת טיסה של אפשטיין לניו יורק, במהלכה הטייסים של מטוסו הפרטי אמרו לו כי "עליהם להסתובב בחזרה לניו יורק", ואפשטיין ענה: "מצוין, נתקשר לטרמאפ ונלך לקזינו".

ג'פרי אפשטיין וגיליאן מקסוול
ג'פריאפשטיין וגיליין מקסוול
File Photo: Britain's Prince Andrew, Duke Of York Visits The Royal National Orthopaedic Hospital In London
הנסיך אנדרו | צילום: רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון
נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון | צילום: רויטרס

המסמכים כוללים, כאמור, גם עדויות נגד עורך הדין הבכיר פרופ' אלן דרשוביץ, שנחשב בעבר כמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ואף עשוי לייצג את ישראל בתביעה נגדה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בין היתר טענו העדות כי דרשוביץ נהג להגיע לאחוזה של אפשטיין בפלורידה "ולקבל עיסוי" בעת שהיה שם, וכן שאיש העסקים אילץ את אחת הנערות לקיים עם המשפטן יחסי מין פעמים רבות. רוברטס-ג'יופרה סיפרה בעבר כי קיים עמה יחסי מין, ומנהלת מאבק משפטי מול דרשוביץ, שהכחיש את טענותיה.

עו"ד אלן דרשוביץ' | צילום: חדשות 13

גיליין מקסוול, זוגתו לשעבר של אפשטיין, הורשעה לפני כשנה וחצי בסחר בנערות למטרות מין ונגזרו עליה 20 שנות מאסר. קורבנותיו של אפשטיין, שסבלו מהתעללות מצדו בין השנים 1998 ו-2019, דרשו פיצוי כספי על הפשעים שביצע בהן, ואכן פוצו ב-290 מיליון דולר מהבנק ג'יי.פי מורגן, שם החזיק אפשטיין כספים רבים והשתמש בהם כדי לנהל את רשת הסחר בנשים שהפעיל.