ארמון בקינגהאם: "המלכה תחת השגחה רפואית, הרופאים מודאגים"

המלכה אליזבת' השנייה נמצאת בטירת בלמורל בסקוטלנד לאחר שרופאיה הביעו דאגה ממצבה הבריאותי. הנסיך ויליאם, הנסיך צ'ארלס והדוכסית קמילה נצפו בדרכם לשם. "לאחר בדיקה רפואית שנערכה לה הבוקר, המליצו הרופאים שהוד מלכותה תישאר תחת השגחה"

זמן צפייה: 02:35

מארמון בקינגהאם נמסר היום (חמישי) כי המלכה אליזבת' השנייה נמצאת תחת השגחה רפואית בטירת בלמורל בסקוטלנד. "הרופאים חוששים לבריאותה", נמסר בהודעה, "לאחר הערכה נוספת שנערכה לה הבוקר, המליצו רופאי המלכה להוד מלכותה להישאר תחת פיקוח רפואי".

בעקבות הודעת הארמון, בנה של המלכה, יורש העצר הנסיך צ'ארלס, ורעייתו קמילה דוכסית קורנוול, כמו גם בנה הנסיך אנדרו נצפו עושים את דרכם לטירת בלמורל, שם שוהה המלכה בשבועות האחרונים. בהמשך נצפו בדרכם לשם גם נכדיה של המלכה, הנסיך ויליאם והנסיך הארי עם רעייתו מייגן מרקל.

הודעת הארמון מגיעה לאחר שאתמול בוטל כנס וירטואלי של השבעת הממשלה החדשה מול המלכה, בגלל מצבה של המלכה והמלצת הרופאים. יום קודם לכן, ראש הממשלה החדשה ליז טראס הגיעה לסקוטלנד כדי לקבל מהמלכה את כתב המינוי באופן רשמי, אירוע שנערך בדרך כלל בלונדון.

הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת
הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת | צילום: רויטרס

בחודש אפריל השנה חגג מלכת הממלכה המאוחדת את יום הולדתה ה-96, וסיפרה אז על התמודדותה עם מחלת הקורונה. היא הודתה כי המאבק בנגיף לא היה פשוט, ואמרה: "הקורונה אכן מותירה אנשים עייפים ומותשים, לא כך? המגיפה הנוראית הזו. זו הייתה חוויה מאוד מפחידה לחלות בקורונה בצורה קשה, לא כך?".

בזמן שהמלכה עוד חלתה, במהלך חודש פברואר האחרון, נמסר מטעם ארמון בקינגהאם כי היא "פיתחה סימפטומים מתונים הדומים להתקררות" אחרי שאובחנה כחיובית לנגיף. לדבריהם היא הייתה מסוגלת להמשיך במטלות היום-יום הקטנות.

חודש לאחר יום הולדתה העריכו בבריטניה כי המלכה החלה בהעברת תואר המלוכה לבנה הנסיך צ'ארלס, לאחר שבטקס פתיחת הפרלמנט השבוע הוא נשא את הנאום במקומה, ולראשונה לאחר 59 שנה היא נעדרה מהטקס.