7 הרוגים במתקפה רוסית במרכז חרסון: "הורגים לשם הנאה"

במתקפת טילים על העיר הדרומית באוקראינה נפצעו כ-20 בני אדם. הנשיא זלנסקי: "מעשה טרור, אלו לא מטרות צבאיות"

חמישה הרוגים במתקפה רוסית בלב חרסון
חמישה הרוגים במתקפה רוסית בלב חרסון | צילום: רויטרס

שבעה בני אדם נהרגו ממתקפת טילים רוסית היום (שבת) במרכז העיר חרסון שבדרום אוקראינה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס. בנוסף, כ-20 בני אדם נפצעו במתקפה. נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הגיב על המתקפה וקרא לה מעשה טרור: "אלו לא היו מטרות צבאיות, זה הרג של אנשים עבור הפחדה ועבור הנאה", האשים זלנסקי את רוסיה.

מוקדם יותר השבוע נאם זלנסקי על בקונגרס האמריקני, לאחר 10 חודשי מלחמה בהם לא יצא ממדינתו. בנאומו אמר זלנסקי: "הקרב הזה הוא לא רק על השטח, על חלק זה או אחר של אירופה", אמר זלנסקי. "הקרב הוא לא רק על החיים, החופש והביטחון של האוקראינים או כל אומה אחרת שרוסיה מנסה לכבוש. המאבק הזה יגדיר באיזה עולם יחיו הילדים והנכדים שלנו, ואחר כך ילדיהם ונכדיהם".

''הורגים לשם הנאה'', מתקפה רוסית בלב חרסון
''הורגים לשם הנאה'', מתקפה רוסית בלב חרסון | צילום: רויטרס

על רקע ביקורו של זלנסקי בארה"ב, הבית הלבן הוציא הודעה רשמית בה נכתב על הענקת חבילת סיוע נוספת לאוקראינה, משמעותית יותר, בעלות של שני מיליארד דולר, ובכללה תעניק ארה"ב לצבא האוקראיני סוללת טילי פטריוט. "הביקור ידגיש את מחויבותה של ארה"ב לתמוך באוקראינה למשך כל זמן שיידרש, גם באספקה כלכלית, גם הומניטרית וגם צבאית", נכתב בהודעת הבית הלבן.

כזכור, בחודש שעבר הודיעו הכוחות הרוסיים כי הנסיגה מהעיר חרסון הושלמה. מיד לאחר מכן, דגל אוקראינה הונף בבניין מועצת העיר. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הדגיש כי נסיגת הכוחות הרוסיים מהעיר חרסון לא תשנה את מעמדו של האזור, שכן מבחינת רוסיה הוא נחשב לשטח של הפדרציה. לדבריו, "זוהי החלטה שהתקבלה על ידי משרד ההגנה".