הזמנתם חופשה מפנקת בחודש הבא באמירויות? ייתכן שתישארו בארץ

ניצני הנורמליזציה גרמו לישראלים רבים להזמין חופשה באבו דאבי ובדובאי, אך ההסכם שמעניק פטור מאשרת כניסה למדינה טרם נכנס לתוקף - והם עשויים למצוא את עצמם תקועים בנמל התעופה

זמן צפייה: 02:14

ההסתערות של התיירים הישראלים שמיהרו להזמין חופשה מפנקת באיחוד האמירויות עלולה להסתיים במפח נפש ללא מעט מהם. זאת, כיוון שהם גילו שאומנם יש להם כרטיס טיסה ובית מלון לשהות בו, אבל אין להם אשרת כניסה למדינה.

לא ברור מתי ייכנס לתוקף ההסכם שמעניק לאזרחי ישראל פטור מאשרת כניסה לאיחוד האמירויות ומי שהזדרזו והזמינו חופשה לתחילת דצמבר, למשל, בדובאי, הבינו באיחור כי ייתכן שלא יקבלו אישור להיכנס ליעד האקזוטי החדש ולא יוכלו לצאת מנמל התעופה לאחר הנחיתה.

דובאי, מהערים היפות באיחוד האמירויות
דובאי, מהערים היפות באיחוד האמירויות | צילום: Shutterstock

איציק בלס, שהזמין חופשה בדובאי, סיפר לחדשות 13: "אני חושש שלא תהיה ויזה כי סגרתי כבר את כל המלונות". בלס הזהיר: :"עד שאין ויזות לא להזמין עם חברות שמבטיחות ויזות. זה לא העיקר להזמין ולהיות תלוי באוויר".

טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, הסבירה: "מרגע שתתקבל החלטת ממשלה התהליכים המדיניים והדיפלומטיים יסתיימו בתום 30 ימים, ולכן אנחנו מדברים על סוף דצמבר". מנגד, לטובת מי שלא מעוניינים לקחת סיכון מיותר בדרך למגדל "בורג' ח'ליפה", בחברת "אמסלם טורס" מציעים למודאגים מבצע שכולל אשרת כניסה לדובאי כבר בחודש נובמבר. גם בחברת "ספיריט הפקות עולם" מציעים טיסה ישירה לדובאי שכוללת ויזה ודאית ליעד. החברה מתכננת להוציא כ-300 נוסעים בעלי דרכון ישראלי לדובאי בחודש דצמבר.

אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות
אבו דאבי, בירת איחוד האמירויות | צילום: Shutterstock