נפגעים בצילומי הריאליטי "משחק הדיונון": "אנשים צעקו לעזרה"

כחמישה בני אדם פונו לאחר שסבלו מהיפותרמיה ומספר מתמודדים פונו על אלונקה מצילומי התוכנית, שמחקה את הסדרה הקוריאנית המצליחה ונמצאת בתהליכי הפקה בימים אלו בבריטניה. תוכנית המציאות מעמידה את המתמודדים בפני אתגרים דומים לאלו של "משחק הדיונון", אך להבדיל לא אמורה לסכן את חייהם. בהפקה מכחישים את הדיווחים. "היו כאלה שעזבו בדמעות"

פצועים מתוכנית ריאליטי "משחק הדיונון" בבריטניה
משחק הדיונון | צילום: מתוך טוויטר

מספר אנשים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי בבריטניה, במהלך צילומי תוכנית ריאליטי בהשראת "משחק הדיונון", הסדרה הקוריאנית המצליחה של נטפליקס, כך פורסם היום (רביעי) בתקשורת העולמית. המתחרים פונו מצילומי משחק "דג מלוח" שצולם בהאנגר מקורר למינוס 3 מעלות צלזיוס, לאחר שסבלו מהיפותרמיה והלם מערכות. מתחרה אחת, כך נכתב, נפצעה בכתפה לאחר שנתקעה בקיר.

לפי עיתון ה"סאן" הבריטי, גם כשהחלו סימני היפותרמיה לחלק מהמתחרים הם לא זזו כחלק מהמשחק, כדי לא להיפסל ולזכות בפרס הכספי הגדול ביותר שהובטח בתוכנית ריאליטי טלוויזיונית - 3.7 מיליון פאונד (כ-4.57 מיליון דולר).

מתוך הסדרה ''משחק הדיונון''
לא זזו גם כשסבלו מהיפותרמיה. מתוך הסדרה ''משחק הדיונון'' | צילום: מתוך טוויטר

"היו אנשים שהגיעו וחשבו שיהיו מיליונרים, אך עזבו בדמעות", כך נכתב ב"סאן". מתמודדים העידו על תחושה של שדה מלחמה, כאשר אנשים צעקו לחובשים ופונו על ידי הצוותים הרפואיים, בעוד המתחרים האחרים לא היו מסוגלים לדבר כחלק מכללי המשחק. "חלק זחלו לקראת הסוף", כך אמרו המתמודדים. מקורות מקורבים להפקה הכחישו את הטענות הללו, וטענו בפני עיתון האינדיפנדנט כי אף אחד לא פונה על אלונקה.

דובר נטפליקב אמר לאתר התרבות האמריקני "ווראייטי": "אנחנו דואגים לבריאות ולביטחון המתמודדים והצוות, ומצטיידים בכל אמצעי הבטיחות המתאימים. על אף שהיה קר מאוד על הסט - למתמודדים ניתן ציוד תרמי מתאים - וכל טענה לגבי פציעות רציניות היא שגויה".

כרזת הסדרה של נטפליקס ''משחק הדיונון''
כרזת הסדרה של נטפליקס ''משחק הדיונון'' | צילום: נטפליקס

ב"ווראייטי" הוסיפו כי מלבד הקור ששרר בכוונה תחילה בהאנגר המטוסים, שם צולם האתגר, הצילומים התרחשו בזמן גל קור קיצוני שפקד את בריטניה, כזה שהפתיע גם את צוות ההפקה.

בתוכנית המציאות של נטפליקס, שמתבססת על "משחק הדיונון", משתתפים 465 מתמודדים כמו בסדרה, כשהמטרה היא להישאר אחרון ולזכות בפרס הגדול. כמובן שלהבדיל מהסדרה הקוריאנית המתמודדים לא אמורים להיות חשופים לסכנת חיים.