"לא מפחדים, אנחנו חזקים": מגיש החדשות האוקראיני בריאיון

לאחר המתקפה הרוסית על עיר הבירה קייב ועל ערים נוספות במדינה, מגיש המהדורה המרכזית של אוקראינה התראיין לחדשות 13 ואמר כי המתקפה הייתה מתוכננת מראש, והוא לא רואה קשר בינה לבין הפיצוץ בגשר קרים: "זאת לא הייתה הפתעה מוחלטת, אך זה היה מזעזע"

זמן צפייה: 03:15

מגיש המהדורה המרכזית באוקראינה, ודים קולודיצ'וק התראיין הערב (שני) למהדורה המרכזית, וסיפר על רגעי המתקפה הקשה הבוקר בקייב: "זה היה מזעזע. זאת הייתה מתקפה אדירה, לדעתי הכי גדולה מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר".

קולודיצ'וק שיתף כי "הם פגעו במרכז העיר. זה המקום האהוב עליי, זה הפארק האהוב עליי, במרכז העיר. הם גם פגעו בחברה קרובה שלי. היא הייתה שם באותו רגע במכונית. והם כמעט פגעו בעמיתה שלי, היא הייתה במקום הפגיעה 10 דקות לפני המתקפה. זה נורא". עם זאת, ביקש מגיש החדשות להראות ביטחון והתאמץ שלא לשדר חולשה: "אנחנו חזקים, אנחנו לא מפחדים כמו ביום הראשון למלחמה. הם לא יהרסו את כוח הרצון שלנו".

ענן עשן מיתמר בבירה קייב. הבוקר
ענן עשן מיתמר בבירה קייב. הבוקר | צילום: רויטרס

לגבי הקשר בין הפיצוץ בגשר קרץ', שמחבר בין רוסיה לחצי האי קרים, לבין המתקפה הבוקר על אוקראינה, אמר: "אני לא רואה קשר בין המתקפה על גשר קרץ' לבין המתקפה הזאת. בכירים במערכת הביטחון שלנו וכוחות מיוחדים אומרים שהמתקפה הזאת תוכננה שבועות לפני התקרית בגשר קרץ'. חוץ מזה, הם (הרוסים) חשבו במשך יומיים איך להגיד? אני לא מאמין לזה".

קולודיצ'וק סיפר כי אזרחי אוקראינה דווקא לא התקשו לשמור על שגרה, ואמר כי אף על פי שאזעקות רבות הופעלו במשך שעות, "אנשים עדיין עובדים, ממשיכים בשגרת היום שלהם. ראש הממשלה אמר שהיום או מחר יתקנו את כל הנזקים, זאת תוצאה טובה. כמו שאמרתי היינו מוכנים לזה, זאת לא הייתה הפתעה מוחלטת. זה היה עניין של זמן, אם זה לא היה קורה היום זה היה קורה מחר או בעוד כמה שבועות".

פצועים אוקראינים בקייב
פצועים אוקראינים בקייב | צילום: רויטרס

הרס אחרי הפגזה רוסית בקייב
הרס אחרי הפגזה רוסית בקייב

כמו כן, קולודיצ'וק שידר כי הוא לא חושש מדבריו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שאיים היום כי "אם התקיפות נגד רוסיה יימשכו - התגובה תהיה קשה". "אני חושב שהדברים שפוטין אמר היום לא היו עבור האוקראינים, אלא עבור הרוסים", אמר והוסיף: "אני חושב שפוטין לא עושה את זה כדי להפריע לאוקראינים בשדה הקרב, אלא עבור המצביעים שלו, האנשים שלו. אבל אנחנו שונים, וזה לא ימוטט אותנו".

הבוקר נורו עשרות טילים ופצצות לעבר רכז קייב, עיר הבירה של אוקראינה, ולערים נוספות בהן לבוב, דניפרו, מיקולאייב, טרנופול, ויניציה ועוד, כך לפי נשיא אוקראינה. עוד דיווחו במדינה על לפחות 11 הרוגים ויותר מ-60 פצועים.