אילון מאסק הודיע: השבב "טלפתיה" הושתל לראשונה במוח אנושי

לדבריו של המיליארדר, השבב שפותח על ידי חברת הסטארט-אפ שלו "ניוראלינק" הושתל באופן היסטורי במטופל - במטרה לסייע בעתיד למשותקי גפיים. "יאפשר לשלוט בטלפונים ומחשבים בכוח המחשבה בלבד"

Whatsapp Image 2024 01 30 At 1
אילון מאסק ברקע הלוגו של חברת ניוראלינק | צילום: רויטרס

איש העסקים והמיליארדר אילון מאסק הודיע הבוקר (שלישי) כי השבב "טלפתיה", שפותח על ידי חברת הסטארט-אפ שלו "ניוראלינק", הושתל לראשונה בהצלחה במוח של מטופל אנושי - המתאושש בצורה טובה מההליך.

"אתמול הושתל באדם הראשון שבב של ניוראליק והוא מתאושש בצורה טובה. תוצאות ראשוניות מצביעות על פעילות נוירולוגית מבטיחה", כתב מאסק בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף בציוץ אחר: "השבב טלפתיה מאפשר שליטה בטלפון, במחשב וכמעט בכל מכשיר טכנולוגי, באמצעות המחשבה בלבד".

לדבריו של המיליארדר, כל המושתלים הראשונים יהיו אנשים הסובלים משיתוק בגפיים. "תדמיינו לכם שסטיבן הוקינג היה יכול לתקשר מהר יותר מאשר קלדנית זריזה. זו המטרה", הוסיף בהתייחסות לאסטרופיזיקאי הבריטי המפורסם שסבל משיתוק בכל גפיו בעקבות מחלת ALS.

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

חברתו של מאסק קיבלה לראשונה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני להשתלת שבבים במטופלים אנושיים בחודש מאי האחרון, לאחר מאבק ממושך. על פי "ניוראלינק", האישור מאפשר להתניע מחקר בן שש שנים, במסגרתו רובוט משמש להנחת 64 חוטים גמישים, דקים יותר משיערת אדם, על החלק במוח ששולט בתנועה.

לדברי החברה, השתל הניסיוני שלה, המופעל באמצעות סוללה הניתנת לטעינה אלחוטית, משדר אותות מוח באופן אלחוטי לאפליקציה שמפענחת כיצד האדם רוצה לזוז.

סטיבן הוקינג
סטיבן הוקינג | צילום: רויטרס

"ניוראלינק" נוסדה על ידי מאסק ושותפים אחרים בשנת 2016 ומשרדיה ממוקמים בסן פרנסיסקו שבקליפורניה. על אף שמעורבותו של המיליארדר המפורסם תרמה להכנסות ולחשיפה של החברה, ניצבות בפניה מספר מתחרות משמעותיות, עם ניסיון רב יותר בתחום. חברת Blackrock Neurotech האמריקנית למשל השתילה את ממשקי המוח שלה כבר בשנת 2004.