אילון מאסק נסוג מרכישת טוויטר: "שיקרו לגבי הנתונים"

האיש העשיר בעולם הודיע לחברה כי הוא מבטל את העסקה בסך 44 מיליארד הדולר לרכישת הרשת החברתית, זאת בטענה כי החברה שיקרה לו לגבי מספר הבוטים וחשבונות הספאם בפלטפורמה ואף התעלמה מבקשותיו. "המידע הזה הוא בסיסי לביצועים העסקיים והפיננסיים"

זמן צפייה: 00:26

איש העסקים והאיש העשיר בעולם אילון מאסק הודיע הלילה (שבת) כי הוא נסוג העסקה בסך 44 מיליארד דולר לרכישת הרשת החברתית טוויטר, מה שמטיל ספק בעתידה הקרוב של של החברה.

בהגשת ניירות ערך ביום שישי, מאסק האשים את חברת טוויטר בשקר בנושא מספר הבוטים וחשבונות הספאם בפלטפורמה, וטען כי בחרה לא הציגה לו חומרים שביקש, בהם נתונים מפורטים על מספר חשבונות הבוטים והספאם בטוויטר, המתודולוגיה של החברה לחישוב מספרי משתמשים וחומרי גיבוי המפרטים את ההערכה הפיננסית שלה.

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

"המידע הזה הוא בסיסי לביצועים העסקיים והפיננסיים של טוויטר והוא הכרחי כדי לממש את הרכישה של מאסק", נכתב במכתב שנשלח לחברה, "טוויטר נכשלה או סירבה לספק את המידע הזה. לעיתים, טוויטר התעלמה מבקשותיו של מאסק, לפעמים היא דחתה אותן מסיבות שנראות לא מוצדקות, ולפעמים היא טענה להיענות תוך שהיא מסרה למאסק מידע חלקי או לא שמיש".

כזכור, בסוף חודש אפריל האחרון הודיע מאסק כי הוא ירכוש את הרשת החברתית טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. ב-1 באפריל הציע מאסק הציע תג מחיר של 54.2 דולר למניה - פרמיה של 38% למחיר הסגירה של מניית טוויטר - ורכש 9% ממנה. בכך הפך להיות מבעלי השליטה הגדולים בה. בעקבות ההודעה על הרכישה, הופסק המסחר במניית טוויטר.

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

"השקעתי בטוויטר מתוך אמונה בפוטנציאל שלה להיות פלטפורמה לחופש ביטוי ברחבי העולם, ואני מאמין כי חופש ביטוי הוא ציווי חברתי לכל דמוקרטיה מתפקדת", כתב אז מאסק ליושב ראש טוויטר, ברט טיילור. בסוף דבריו הוסיף: "הצעתי היא סופית והיא הטובה ביותר שאני יכול להציע, ואם לא תתקבל, אצטרך לשקול מחדש את העמדה שלי בתור בעל מניות".