הבחירות בגרמניה: המפלגה הסוציאל דמוקרטית זכתה במירב הקולות

מפלגתו של שולץ השיגה כ-26% מהקולות וגברה על המפלגה השמרנית שקיבלה כ-24%, אותה הוביל ארמין לאשט לאחר פרישתה מהחיים הפוליטיים של הקנצלרית היוצאת מרקל. כ-15% מהגרמנים הצביעו ל"ירוקים"

אולף שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית
אולף שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית | צילום: רויטרס

הבחירות בגרמניה: המפלגה הסוציאל דמוקרטית של אולף שולץ השיגה הלילה (שני) ניצחון דחוק נגד יריבותיה כשזכתה בכ-26% מהקולות. זאת, לאחר ספירת קולות של 299 מחוזות במדינה. מפלגת השמרנים, אותה הוביל ארמין לאשט, קיבלה כ-24% מהקולות, לאחר פרישתה מהחיים הפוליטיים של מנהיגתה הקודמת של המפלגה, הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל. מדובר בתוצאתה הגרועה ביותר של המפלגה הימין-מרכז השמרנית בהיסטוריה המודרנית של גרמניה.

המפלגה השלישית בגודלה היא "הירוקים", שזכתה בכ-15% מהקולות ואחריה נמצאת מפלגת המרכז הליברלית שקיבלה כ-11.5%. שתי המפלגות הביעו לאחרונה נכונות להקים ממשלה עם המפלגה הסוציאל דמוקרטית או עם המפלגה השמרנית. מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה עבור גרמניה" זכתה ב-10.3% מהקולות אך מוחרמת על ידי המפלגות הגדולות ולא צפוייה להיות חלק מהממשלה שתקום.

במקביל, מסתמן כי המפלגה הסוציאל דמוקרטית ניצחה גם בקרב על ראשות עיריית ברלין וכי לראשונה תיכנס לתפקיד אישה. פרנציסקה גיפי, בת 43, שכיהנה בעבר כשרה לענייני משפחה בממשלת גרמניה, היא שתכהן כראשת העיר של בירת גרמניה ואחת הערים החשובות והגדולות באירופה. היא תחליף בתפקיד את איש מפלגתה, מיכאל מולר, שהחליט שלא לרוץ שוב לתפקיד.