מלחמות הסמים במקסיקו: בן 14 רצח שמונה אנשים בסכסוך בין כנופיות

הנער חשוד כי פתח באש מאופנוע חולף אל עבר בית בפרבריה העניים של מקסיקו סיטי, בעת שיושביו חגגו מסיבת יום הולדת. הוא רצח שמונה מהחוגגים ופצע שבעה נוספים. "אל צ'אפו הקטן" - כך הוא מכונה בתקשורת - הוא לא הילד הראשון במקסיקו שמעורב בסכסוכי סמים עקובים מדם

מקסיקו סיטי
מקסיקו סיטי | צילום: פוטליה

ילד בן 14 נעצר אתמול (חמישי) על ידי הרשויות במקסיקו בגין רצח של שמונה אנשים. על פי החשד, הנער נסע על אופנוע ופתח באש לעבר משפחה בפרבר העני צ'ימלהואקאן שבמקסיקו סיטי בעת שחגגו מסיבת יום הולדת. בנוסף לשמונת ההרוגים, הילד גרם לפציעתם של שבעה חוגגים נוספים. בעקבות המקרה הוא זכה לכינוי "אל צ'אפו הקטן" (אל צ'אפיטו) בתקשורת המקומית.

האירוע התרחש לפני כחודש ואדם נוסף נעצר בחשד למעורבות ברציחות. המניע הרשמי לא פורסם על ידי המשטרה, אך ככל הנראה מדובר ברצח על רקע סכסוך הקשור בסמים, כחלק ממלחמת כנופיות במקסיקו שנוגעת לקרבות טריטוריה וגביית חובות. שבעה נוספים נעצרו בחשד לחברות בכנופיית הסמים.

שמו של הילד לא פורסם, אבל הכינוי שלו - " אל צ'אפו הקטן" - מרמז לברון הסמים חואקין "אל צ'אפו" גוזמן, המרצה בימים אלו מאסר עולם בכלא האבטחה המקסימלית "סופרמקס" בקולורדו. גוזמן הורשע ב-2019 באישומים הכוללים סחר בסמים, הלבנת הון ועבירות נשק.

ברון הסמים חואקין 'אל צ'אפו' גוסמן לאחר מעצרו - על שמו קרוי הרוצח הקטין ''אל צ'אפיטו'' | צילום: רויטרס

זו לא הפעם הראשונה בה ילדים מעורבים בסכסוכי סמים מדממים במקסיקו. ב-2010 עצרו חיילים ילד בן 14 שכונה "אל פונצ'ס", שטען שהוא נחטף בגיל 11 ונאלץ לעבוד עבור הקרטל של דרום האוקיינוס השקט. הוא סיפר למשטרה שהשתתף לפחות בארבע עריפות ראשים. לאחר מעצרו, הנער סיפר לעיתונאים שהוא מכור לסמים ושחברי הכנופייה הכריחו אותו לבצע את הפשעים.