אות הניצחון: שמונה ילדים זכו יחד בתחרות האיות הלאומית בארה"ב

השמונה הדהימו כשניצחו יחד ב"ספלינג בי" שמתקיימת מדי שנה בארצות הברית, והצליחו לאיית מילים באנגלית - עד שמאגר השאלות של השופטים אזל. "חבורת המאייתים הקסומים ביותר בהיסטוריית התחרות"

שמונת הזוכים בתחרות האיות האמריקנית
שמונת הזוכים בתחרות האיות האמריקנית | צילום: רויטרס

שמונה ילדים עשו היסטוריה אמש (חמישי) כאשר זכו יחד במקום הראשון בתחרות האיות הלאומית "ספלינג בי" שמתקיימת זה 94 שנים בארצות הברית. זאת, לאחר שנקבו בהצלחה בסדר האותיות של כל מילה שנשאלו על איותה בשפה האנגלית, ארוכה וקשה ככל שתהיה – ומאגר המילים של השופטים אזל.

הקבוצה הצליחה לרשום את הסיום המפואר ביותר של התחרות בכל שנותיה לאחר שכל אחד ממשתתפיה עבר בהצלחה 20 סיבובים שבהם התבקש לאיית מילים סבוכות בשפה האנגלית - ונקב בכל האותיות נכונה. "בקרוב ייגמרו לנו מילים שיוכלו לאתגר אתכם", אמר מנחה התחרות ז'אק ביילי בסוף הסיבוב ה-17, וכינה את שמונת המנצחים "חבורת המאייתים הפנומנליים והקסומים ביותר בהיסטוריה של התחרות".

כתבות נוספות בחדשות 13:
ארה"ב חושדת: נשיא הונדורס מעורב בהברחת סמים והלבנת הון

"עצרתי לתקן את האופניים והמחבל קפץ עליי מהסמטה – פחד מוות"

"אישה – לא רכוש": אלפים משתתפים בצעדת השרמוטות בתל אביב

תחרות ה''ספלינג בי'' בארה''ב
תחרות ה''ספלינג בי'' בארה''ב | צילום: רויטרס

בכל תשובה נכונה שניתנה בסיבוב השאלות האחרון, הקהל הגיב בתרועות ובמחיאות כפיים סוערות. כאשר אחרון הפיינליסטים איית את המילה שלו כהלכה והבטיח את הניצחון המשותף של כל המתחרים שעלו לגמר, מטר של קונפטי ירד על שמונת הזוכים. בסופה של התחרות הניחו הזוכים המאושרים את ידיהם על הגביע המשותף, אולם את הפרס הכספי השמונה לא התבקשו לחלוק - וכפי שהובטח למנצח, כל אחד מהם קיבל פרס של 50 אלף דולרים במזומן.

בתחרות האיות הלאומית משתתפים בכל שנה ילדים בגילאי 14-7 מכל מדינות ארצות הברית. בשנים האחרונות התחרות תפסה תאוצה, ורבים מהמתחרים שעולים לשלבים האחרונים בתחרות שוכרים מאמנים במיוחד עבור האירוע. כמו כן, הורים רבים משלמים על מנת שבנם או ביתם יוכלו לדלג על שלבי המיון ולעבור אוטומטית לתחרות השנתית. עבור ילדים אלו כל שעה ביום היא שעת אימון ולמידת אנגלית - תופעה שמייצרת כמות בלתי צפויה של מאייתים מצטיינים.