"צלפים מכל עבר": הקלטות הקשר של הצבא המצרי במהלך מתקפת דאע"ש

ברשתות החברתיות התפרסמו תיעודים של חיילים מצרים מבועתים וחסרי אונים אל מול תקיפת ארגון הטרור אתמול בצפון סיני, שגבתה את חייהם של 14 לוחמים. "אנחנו לא יכולים לזוז – תפציץ את הדרך"

זמן צפייה: 02:12

ארבעה עשר אנשי כוחות הביטחון המצריים נהרגו ביום רביעי במתקפה של ארגון הטרור דאע"ש בצפון סיני. אתמול (חמישי), פורסמו ברשתות החברתיות הקלטות מרשת הקשר של הצבא, שבהן נשמעו חיילים חסרי אונים ומבועתים אל מול המתקפה הרצחנית.

כך למשל, באחת ההקלטות נשמע אחד המפקדים מחלק את אותה הוראה כמה פעמים, כשהוא נשמע מבולבל ולא החלטי. "צלפים יורים על כל המגדלים, תיכנס אל המוצב שלך ותירה לכיוון שממנו יורים, תירה בכיוון הירי שמולך, תירה בכיוון שממנו יורים עליך, תירה לכיוונו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"העומדים מאחורי רצח המרגל קלמנוביץ' שפעל בארץ נעצרו ברוסיה"

"שתי בנות יפהפיות": שיראל ומילה בן סימון נהרגו בתאונה בערבה

בכירים בליכוד: רה"מ הבטיח לנו שדרוג ולא קיים, מרגישים מרומים

פיגוע שביצעו דעאש בחצי האי סיני
פיגוע שביצעו דעאש בחצי האי סיני | צילום: חדשות 13

בהקלטות אחרות, נשמע אחד החיילים אומר בבעתה "יורים עליי אר פי ג'י", ואחר זועק "אחי, הצלפים נמצאים מכל עבר, אחי, ואנחנו לא יכולים לזוז, תירה על הדרך, תפציץ אותה".

בשיח בין שני חיילים נשמע אחד מהם אומר "יא מנזלאווי, ביני לבינם מפרידים 40 מטרים והתחמושת שלי אזלה", וחברו עונה לו "מוגי, תירה כדור כדור, תירה בבודדת במהירות, מהר, תירגע שלא תיגמר לך התחמושת, אבל תיקח את ההגנה שלך. אנחנו מגיעים, אנחנו בדרך אליך".

פיגוע שביצעו דעאש בחצי האי סיני
פיגוע שביצעו דעאש בחצי האי סיני | צילום: חדשות 13

שב ומוכיח שסניף סיני של דאע"ש, שהוכה והובס ברחבי המזרח התיכון, עדיין פועל, והצבא המצרי לא מצליח להפחית את כמות הפיגועים שפוגעים קשות בכלכלה המצרית. על רקע הפיגוע, המטה ללוחמה בטרור הותיר את אזהרת המסע לחצי האי על כנה לפני חג השבועות, וקרא למי שכבר נמצא שם לצאת בהקדם.