החמרה במצבו של פלה: "משפחתו הגיעה לביה"ח כדי להיפרד"

הידרדרות במצבו הרפואי של כדורגלן העבר, המאושפז בבית החולים בסאו פאולו בשל מחלת הסרטן שבה הוא נאבק: בעקבות כשלים של הכליות והלב, נקראו בני משפחתו כדי לשהות עמו בחג המולד. אחת מבנותיו אמרה: "החלטנו שמסיבות רבות עדיף לנו להישאר כאן"

משפחתו הגיעה לבית החולים כדי להיפרד. פלה
משפחתו הגיעה לבית החולים כדי להיפרד. פלה | צילום: רויטרס

אגדת הכדורגל פלה (אדסון ארנצִ'יס דוּ נסימנטוּ) בן ה-82, כוכב נבחרת ברזיל בעבר, נמצא בטיפול נמרץ בעקבות כשלים של הכליות והלב - על רקע המאבק במחלת הסרטן שבה לקה. הוא יישאר בבית החולים אלברט איינשטיין בסאו פאולו - ומשפחתו נקראה כדי להיפרד ממנו ולשהות עמו במהלך חג המולד. אחת מבנותיו, קלי נסימנטו, אמרה: "החלטנו עם הרופאים שמסיבות רבות עדיף לנו להישאר כאן".

פלה בפריז, 2014
פלה בפריז, 2014 | צילום: רויטרס

בית החולים אלברט איינשטיין בו שוהה פלה נחשב לבית החולים הטוב ביותר בכל אמריקה הלטינית ובין 50 הטובים ביותר בעולם כולו. בשנים האחרונות פלה סבל מכמה בעיות בריאותיות - ובשנה שעברה הוא עבר ניתוח להסרת גידול במעי הגס.

המחווה הברזילאית לפלה במונדיאל 2022 בקטר
המחווה הברזילאית לפלה במונדיאל 2022 בקטר | צילום: רויטרס

בתחילת החודש הועבר פלה לטיפול פליאטיבי, שנועד להקל על סבלו לאחר שהפסיק להגיב לטיפולי הכימותרפיה שניתנו לו בשנה האחרונה. שבוע לפני כן הוא פונה לבית החולים על מנת לקבל טיפול משכך כאבים לקראת סוף החיים.

פלה הוא שחקן הכדורגל היחיד שזכה שלוש פעמים בגביע העולם - ב-1958, 1962 ו-1970. כדורגלן העבר נותר אחד מהכובשים המובילים של ברזיל בכל הזמנים עם 77 שערים - שיא שניימאר השווה במונדיאל האחרון.