כך סוקר בצרפת פרסום חדשות 13 על העבריין שנחשף ב"מאסטר שף"

כלי התקשורת במדינה נדהמו לראות את פניו של אדי ביטון, שהורשע בעבירות הונאה גדולות שכונו "עוקץ המאה", בפריים טיים הישראלי. עורכת דינו: "בעבורו ישראל היא מעין כלא עם שמיים פתוחים"

זמן צפייה: 02:45

בצרפת הופתעו לגלות בפריים טיים הישראלי את פניו של העבריין הנמלט, מי שהורשע בעבירות הונאה מהגדולות ביותר במדינה. זאת לאחר שאמש (שלישי) נחשף בחדשות 13 כי אדי אביטן, בעלה של הזוכה בגמר התוכנית "מאסר שף", הוא מהמוחות של "עוקץ המאה" בצרפת.

החשיפה זכתה להדים ולסיקור בכלי התקשורת מרכזיים בצרפת, כאשר עיתוני תחקירים מובילים ציטטו את הידיעה על אביטן, שהורשע בין היתר בהעלמות כספים בשווי 1.6 מיליארד אירו מצרפת. גם בישראל עסקאות הנדל"ן של אביטן הובילו לסיבוכים, ובתגובות לפרסום ציינו גולשים וגולשות כי נפגעו מעסקיו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עבריין מורשע שנמלט מצרפת נחשף בגמר "מאסטר שף"

לאחר 22 שנה: רוצחת בעלה המתעלל תשתחרר מוקדם

דריסת ארי נשר: נסגר התיק נגד הנער שנחשד כי גרם למותו ברשלנות

Eddizu
אדי אביטן, עבריין נמלט מצרפת

בעקבות הפרסום, עורכת הדין של אביטן בצרפת, לורנס קשמן, גיבתה אותו בעיתון "מדיה פארט" העוקב אחר ההתפתחויות בפרשה: ""אולי זה היה פזיז מצידו (של אביטן להופיע בתוכנית מאסטר שף) אבל זו לא הייתה פרובוקציה מבחינתו. אדי אביטן כמובן מודע להרשעתו בצרפת. בעבורו ישראל היא מעין כלא עם שמיים פתוחים, שם הוא כלוא. הוא לא יכול לצאת מהמדינה. אנשים כמוהו שיש נגדם צווי מעצר אינם חופשיים במובן שאליו אתם מתכוונים".

לפי בדיקת חדשות 13, נראה שצרפת טרם הגישה בקשה להסגרתו של אביטן. אך כעת, כשחיוכו הפציע בפריים טיים הישראלי ברחבי התקשורת הצרפתית, קשה יהיה לטעון שלא ידוע היכן מסתתר הנוכל הצרפתי.