17 מיליון נותרו בחושך: הפסקת חשמל של שעות באקוודור

אספקת החשמל נפסקה אתמול במדינה הדרום אמריקנית, ולאורך שעות נפגעו פעילות בתי החולים ומערכות הרכבת, ומיליונים נותרו מנותקים. רק בערב חזרה זרימת החשמל ל-95% מהמדינה. שר התשתיות הציבוריות: "התקלה - בשל חוסר תחזוקה"

קיטו, אקוודור
קיטו, אקוודור | צילום: שאטרסטוק

זרימת החשמל נפסקה אתמול (רביעי) לאורך שעות ארוכות באקוודור, בשל תקלות שאירעו ברשת החשמל המקומית. בעקבות זאת, 17 מיליון האזחרים במדינה הדרום אמריקנית נותרו מנותקים, ופעילות בתי חולים ומערכות רכבת גדולות נפגעו.

"הפסקות החשמל שחווינו נבעו מחוסר השקעה בתחזוקה ובמערכות חדשות, וכן כישלון בשימור תשתית ההולכה החשמלית", אמר שר התשתיות הציבוריות של אקוודור, רוברטו לוקה, במסיבת עיתונאים שכינס בעקבות ההפסקה הממושכת. רק בערב, לאחר שעות ארוכות, אספקת החשמל חזרה ל-95% מהמדינה.

בעיר הגדולה ביותר במדינה, גואיאקיל, הפסקת החשמל השפיעה לזמן קצר על שני בתי חולים. "החשמל נותק לזמן קצר אבל יש לנו גנרטורים משל עצמנו", אמר ל-CNN דוקטור בבית החולים העירוני לואיס וורנזה.

נשיא אקוודור דניאל נובואה
נשיא אקוודור דניאל נובואה | צילום: רויטרס

בעקבות התקלות, אזרחי אקוודור נאלצו להתמודד עם גל חום של 32 מעלות ללא חשמל. "זה בלתי נסבל, כל כך חם ולח אבל אנחנו לא יכולים להשתמש במזגנים או במאווררים", סיפר תושב גואיאקיל. "בנוסף לכל, גם זרימת המים נפגעה", הוסיף.

לטענת שר התשתיות לוקה, הפסקת החשמל הייתה יכולה להימנע מראש אם אקוודור הייתה משקיעה ב"שימור ותחזוקה של מערכות המייצרות חשמל ומוליכות אותו", מיד לאחר שהפסקת חשמל דומה התרחשה במדינה בשנת 2004.

אקדוודור סובלת ממשברי אנרגיה רבים בשנים האחרונות. לפני חודשיים, בחודש אפריל, נשיא אקוודור דניאל נובואה הכריז על מצב חירום אנרגטי, במסגרתו נותק החשמל בכל המדינה למשך שמונה שעות, בשל בעיות בייצור אנרגיה.