אישה טלפנה לקרוביה מביה"ח – כחודש אחרי שהתבשרו שמתה מקורונה

אלבה מרורי בת ה-74 מאקוודור נדבקה בנגיף, אושפזה ושקעה בתרדמת. בשל טעות בזיהוי, ביה"ח הודיע למשפחתה שהיא מתה ואף העביר להם את האפר משריפת גופתה. לאחר כחודש היא התעוררה לתדהמת משפחתה

אלבה מרורי
אלבה מרורי | צילום: טוויטר

מגפת הקורונה: אישה בת 74 מאקוודור שהוכרזה כמתה מהנגיף - נמצאה כעבור כמה שבועות כשהיא בחיים. בני המשפחה של אלבה מרורי התבשרו על מותה בחודש שעבר, ובהמשך אף קיבלו את מה שנאמר להם שזהו האפר שלה. כעבור שלושה שבועות היא התעוררה מתרדמת בבית החולים ומיד שוחחה בטלפון עם אחותה. בני המשפחה התרגשו, כמובן, למשמע קולה של אלבה - אולם הם עדיין לא יודעים של מי האפר שקיבלו.

אקוודור הושפעה קשות מהמגפה, כאשר 22 אלף תושבים נדבקו בנגיף ויותר מ-600 בני אדם כבר הלכו לעולמם. על פי התקשורת המקומית, מרורי התאשפזה בחודש שעבר עם חום גבוה וקשיי נשימה. ב-27 במארס משפחתה התבשרה על מותה. אחיינה הגיע לבית החולים על מנת לזהות את הגופה, אולם בשל המצב נאלץ להביט מרחוק. "חשבתי שזו אכן דודה שלי", סיפר, "פחדתי לראות את פניה מקרוב כך שנעמדתי במרחק של מטר וחצי וראיתי שיש לה את אותו גוון עור ושיער". הגופה, כאמור, נשרפה והאפר נשלח למשפחה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פתיחת מספרות ואיסוף עצמי ממסעדות: שורת ההקלות נכנסה לתוקף

מספר מקרי המוות מקורונה בישראל עלה ל-199; מניין המונשמים ירד

ליצמן הודיע לנתניהו: פורש ממשרד הבריאות ומבקש את תיק השיכון

ביום חמישי היא שבה להכרה, וכשאמרה לרופאים את שמה הם נותרו המומים. בית החולים התנצל בפני המשפחה, והסביר שהטעות נוצרה בעקבות העומס והכאוס במקום. "זה נס", אמר האחיין, "במשך חודש חשבנו שהיא מתה". כעת, המשפחה דורשת מהרשויות פיצוי, בין היתר על עלות שריפת הגופה וגם על המזרן החדש שקנתה אלבה לאחר שבזמן שנחשבה מתה, משפחתה זרקה את המזרן שלה.