הניחו פרוסות לחם בשני צדי העולם – ויצרו כריך כדור הארץ

סטודנט מניו זילנד תיאם דרך Google Earth את הנקודה המדויקת ש"תחצה" את כדור הארץ לשניים, ובעזרת צעיר מספרד ושתי פרוסות לחם לבן – הרכיב כריך ובו מילוי באורך 12 אלף קילומטרים

שני הצעירים שיצרו כריך כדור הארץ
שני הצעירים שיצרו כריך כדור הארץ | צילום: טוויטר

סטודנט מניו זילנד יצר "כריך כדור ארץ" עם אדם זר מספרד – לאחר שהשניים הניחו במקביל פרוסות לחם על שני צדדים מנוגדים של כדור הארץ. הסטודנט, אטיאן נוד בן ה-19, חיפש לאורך תקופה ארוכה פרטנר הולם להרפתקה – והעובדה כי בין שני המיקומים הפרש של 12 שעות הקשתה על החיפוש.

לאחר ניסיונות ליצור קשר עם קרובי משפחה הגרים בדרום ספרד, אך כשניסיונותיו כשלו – פנה לחפש את הפרטנר שלו ברשתות החברתיות. האתגר הגדול היה למצוא את הנקודה המדויקת לעמוד בה. "היה מסובך למצוא מיקום שאינו במים בניו זילנד – שצדו השני בספרד הוא שטח ציבורי", סיפר. "אחר כך היה צריך להחליט על השעה וסוג הלחם".

לבסוף החליטו הסטודנט וחברו להרכיב את הכריך מלחם לבן פרוס, ותיאמו בעזרת Google Earth את המיקום המדויק – כדי ליצור את כריך שבו "מילוי" באורך 12,724 קילומטרים. זוהי אינה הפעם הראשונה שאזרח ניו זילנדי חובר לספרדי כדי ליצור את הכריך – לאחר שב-2006 הורכב הכריך מפרוסות בגט. כעת קורא הסטודנט לגולשים נוספים למצוא את הפרטנר בחציו השני של כדור הארץ – ולהרכיב בעצמם את הכריך. "זה מדהים שהצלחנו למצוא זה את זה ולשתף פעולה בקצוות מנוגדים של העולם", סיפר לעיתון מקומי.