העליון בארה"ב: עסקים יהיו רשאים לסרב לתת שירות ללהט"בים

הפסיקה הדרמטית של בית המשפט העליון בארה"ב, שלפיה בעלי עסקים יוכלו להחליט שלא לספק שירות ללהט"בים בשל אמונותיהם, עוררה זעם בקרב הליברלים: "רישיון להפלות". הנשיא ג'ו ביידן: "הפסיקה הזו עלולה לגרום לאפליות נוספות"

זמן צפייה: 02:11

פסיקה דרמטית של בית המשפט העליון בארצות הברית: אתמול (שישי) החליט הרכב השופטים כי בתי עסק ברחבי ארצות הברית שלא מעוניינים לערוך חתונות לזוגות חד-מיניים, לא יוכרחו לעשות זאת ולא יינקטו נגדם צעדים פליליים בגין אפליה. הפסיקה עוררה את זעם הליברלים במדינה, שכינו אותה "רישיון להפלות".

הפסיקה השנויה במחלוקת הגיעה בעקבות עתירתה של לורי סמית', בעלת עסק לבניית אתרים מקולורדו, שהואשמה באפליית זוגות חד-מיניים לאחר שסירבה לעצב אתר לחתונות חד-מיניות, מסיבות דתיות. "בית המשפט הוכיח שאף אחד לא צריך לעשות משהו שהוא לא מאמין בו", אמרה לורי אחרי הפסיקה, והוסיפה כי היא חוששת מהדרת בית העסק שלה.

לורי סמית'
לורי סמית' | צילום: רויטרס

קולות רבים נשמעו בעד ונגד ההחלטה של ביהמ"ש העליון האמריקני, אחד מהם היה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שאמר: "בארצות הברית, אף אחד לא צריך להיות מופלה בגלל מי שהוא או מי שהוא אוהב. הפסיקה הזו עלולה להביא לאפליות נוספות ולהחליש חוקים שמיועדים להגן על כל האמריקנים שיירצו לקבל שירות מכל סוג שהוא - נכים, נשים ואנשים בעלי צבע עור שונה", אמר הנשיא ביידן.

Whatsapp Image 2023 05 22 At 2
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

קלי רובינסון, נשיאת ארגון הלהט"ב האמריקני, אמרה לאחר החלטת בית המשפט: "זו פסיקה מטרידה במיוחד, שסודקת את ההתקדמות הגדולה שעשינו, והיא צריכה להוות עבור כולנו תמרור אזהרה".