רימון אותר מחוץ ליד שגרירות ישראל בשוודיה; השגריר: "ניסיון פיגוע"

לפי דיווחים בכלי תקשורת בשוודיה, החפץ החשוד נמצא מחוץ לשגרירות, ויחידת חבלה של המשטרה הגיעה למקום. זמן קצר לאחר מכן דווח כי החפץ הוא ככל הנראה רימון שלא התפוצץ. השגריר: "ניסיון פיגוע, לא ניבהל מהטרור"

הרימון שאותר מחוץ לשגרירות בשוודיה

המשטרה בשוודיה דיווחה כי "חפץ חשוד" נמצא אחר הצהריים (רביעי) ליד שגרירות ישראל בשטוקהולם.  מן קצר לאחר מכן הודיעו הרשויות בבירת שוודיה כי מדובר ברימון שלא התפוצץ.

שגריר ישראל בשוודיה, זיו קולמן, מסר: "היום היינו נתונים לניסיון פיגוע נגד שגרירות ישראל בשטוקהולם ועובדיה. אנו מודים לרשויות השוודיות על תגובתן המהירה. לא ניבהל מהטרור".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "אני מברך את צוות השגרירות בשוודיה ומשטרת שוודיה על העירנות והטיפול המהיר בניסיון לפגוע בשגרירות בשטוקהולם. הדיפלומטים המצוינים שלנו ברחבי העולם נתונים לסכנה ואיומים מצד תומכי הטרור האיסלאמי. אמרתי את זה לכל עמיתיי - צריך לגדוע את הטרור האיסלאמי בכל מקום - בעזה ובאירופה. תגנו על המדינות שלכם".

בשעות הערב, ראש ממשלת שוודיה אולף קריסטרסון, כתב בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות שלו: "במהלך אחר הצהריים נמצא חפץ מסוכן בשגרירות ישראל בשטוקהולם. המשטרה הצליחה להשמיד את החפץ. מדובר במקרה חמור מאוד. ניסיון פיגוע בשגרירות מהווה תקיפה נגד העובדים בה וגם נגד שוודיה כולה. המשטרה וכוחות הביטחון חוקרים את נסיבות האירוע. המשטרה החמירה כעת את נהלי האבטחה סביב השגרירות וסביב המוסדות היהודיים בשוודיה".