כמחאה על סגירת התרבות: מוזיאונים בהולנד הפכו למכוני יופי

אנשי מקצוע מתחום הטיפוח הגיעו למוסדות בקריאה לממשלה ההולנדית אשר מאפשרת למספרות, מכוני טיפוח ואף חדרי כושר להמשיך לפעול, על אף שהוגדרו על ידיה "מקצועות מגע", לפתוח את מוסדות התרבות שנותרו סגורים עקב ההגבלות. "מוזיאון הוא מקום בטוח לביקור והוא צריך להיות פתוח"

זמן צפייה: 01:59

מוזיאונים ואולמות קונצרטים בהולנד הפכו אמש (רביעי) למכוני יופי, טיפוח ואף חדרי כושר, זאת במחאה על הגבלות הקורונה של הממשלה ההולנדית. על פי ההגבלות, מכוני יופי וטיפוח נותרו פתוחים, על אף המגע הקרוב בין הלקוחות לעובדים, בעוד שמוזיאונים ואולמות הקונצרטים נותרו סגורים.

ספר ושתי אומניות ציפורניים ביצעו את עבודתם סמוך לעבודותיו של האמן המפורסם, ואן גוך, במוזיאון שבאמסטרדם, ושני ספרים נוספים הציבו כיסאות על בימת הקונצרטחבאו המפורסם בעיר, בעוד שהתזמורת ניגנה את הסימפוניה השנייה של צ'ארלס איוור.

תספורת על בימת הקונצרטחבאו באמסטרדם
תספורת על בימת הקונצרטחבאו באמסטרדם | צילום: רויטרס

מגזר התרבות ההולנדי טוען כי סגירת התרבות בה יכולה להתאפשר שמירה על כללים למניעת הדבקה, כמו ריחוק חברתי, אינה הוגנת, בזמן שעסקים אותם הגדירו הרשויות "מקצועות מגע" ממשיכים לפעול כרגיל.

"רצינו להדגיש שמוזיאון הוא מקום בטוח לביקור וצריך להיות פתוח", אמרה מנהלת מוזיאון ואן גוך, אמילי גורדנקר, "ראשת העיר התקשרה אליי אתמול בלילה והיא אמרה שהיא לא מאשרת את המחאה. אנחנו מצפים לקבל אזהרה מתישהו שבעקבותיה נצטרך לסגור, אבל רצינו מאוד להדגיש את הנקודה הזו, לכן אנחנו כאן".

מניקורסטית עובדת במויזאון ואן גוך באמסטרדם
מניקורסטית עובדת במויזאון ואן גוך באמסטרדם | צילום: רויטרס

הרשויות בהולנד חילקו הודעות התראה לכ-70 המקומות שהשתתפו במחאה שנערכה אתמול. "בואו נפתח מחדש עסקים, בואו נפתח מחדש את התרבות בהקדם האפשרי", אמר אחד הלקוחות במוזיאון,"כמובן תוך התחשבות בשמירה על הציבור מפני המגפה. אני חושב שמוסדות גדולים עם שטחים גדולים, כמו מוזיאון ואן גוך, צריכים להיפתח מחדש".

תספורת במוזיאון ואן גוך באמסטרדם
תספורת במוזיאון ואן גוך באמסטרדם | צילום: רויטרס

תספורת על בימת הקונצרטחבאו באמסטרדם
תספורת על בימת הקונצרטחבאו באמסטרדם | צילום: רויטרס