סין: המשטרה פשטה על מסעדה שאתגרה לקוחות לאכול 108 כיסונים

הרשויות במדינה בודקות האם תחרות הזלילה, שנקראת "אתגר מלך הבטן הגדולה", עברה על חוק נגד בזבוז מזון שקיים במדינה. החוק מבטא את הרגישות הסינית לנושאים של רעב ומזון, מפני שרבים במדינה עוד זוכרים את הרעב הגדול של שנות ה-50 וה-60, שהביא למותם של כ-45 מיליון בני אדם. הביקורת ברשתות: "האם האוכל שלא נצרך באמת יילך לעניים?"

Cisonim
כיסונים אסייתיים | צילום: ישי קינן

"אתגר מלך הבטן הגדולה" הסיני: הרשויות בסין פשטו על מסעדה במחוז סצ'ואן, שאיתגרה את לקוחותיה לאכול 109 כיסונים מתובלים במהירות, כך דווח היום (ראשון) ב-CNN. הסיבה למעצר הוא הפרת החוק הממשלתי השורר במדינה, האוסר על בזבוז מזון.

על פי הדיווחים, האתגר שהציבה המסעדה בפניי לקוחותיה - שנקרא "אתגר מלך הבטן הגדולה" - כלל אכילה של 108 כיסונים במהירות שיא. הפרס לזוכה הוא ארוחה חינם, וכן הטבות נוספות. על מנת לעורר עניין, המסעדה פרסמה את התחרות ברשתות החברתיות. בצורה זו, "נתפסה על חם" על ידי מינהל המדינה להסדרת השוק, שהודיע כי יפתח בחקירה על מנת לבדוק אם הפרה את החוק.

כיסונים במסעדה סינית | צילום: רויטרס

אמנם תחרויות אכילה נפוצות יחסית במדינות המערב, אך הן יכולות להיות עניין רגיש בסין. רבים במדינה זוכרים את הרעב הגדול של שנות ה-50 וה-60, שהביא למותם של כ-45 מיליון בני אדם. "החוק נגד בזבוז מזון" נחקק בשנת 2021, בעקבות ביקורת נוקבת של הממשל על בלוגרים מקוונים ששידרו את עצמם זוללים בשידור חי כדי למשוך צופים. רבים מהחשבונות שלהם הושעו לאחר הביקורת.

על פי החוק, בעלי מסעדות יכולים להיקנס עד 10 אלף יואן (1,400 דולר) אם ייתפסו "משכנעים לקוחות להזמין כמויות גדולות של אוכל ". תחנות רדיו וטלוויזיה, כמו גם ספקי וידאו ואודיו מקוונים, צפויים לקנס מרבי של פי 10 מהסכום הזה אם יימצא שהם מעורבים ב"עשייה, פרסום, קידום תוכניות או הודעות אודיו על אכילה מוגזמת ואכילה ושתיה מוגזמת".

מחכים בתור למסעדה מסרותית בסין | צילום: רויטרס

עם זאת, חלק ממשתמשי האינטרנט הסינים מתחו ביקורת על הרשויות על רגישות יתר. "האם זה נחשב בזבוז? למה לא לתת לאנשים להתחרות? האם האוכל שלא נצרך באמת יילך לעניים?" כתב משתמש אחד ב-Weibo, הגרסה הסינית של טוויטר.