אביו של תלמיד הישיבה שטבע למוות במקסיקו: "היה מלא שמחת חיים"

מרגע שאותרה באי קוזומל גופתו של יוסף לוי, תושב באר שבע בן 21, פעלו שליח חב"ד באי ומתנדבי זק"א להשיבה לישראל בהקדם. אביו סיפר כי הוא בילה עם חבריו בים לפני שהחל לבצע שליחות באזור

זמן צפייה: 01:52

יוסף לוי, תושב באר שבע בן 21, הוא הצעיר שטבע הלילה (רביעי) למוות באי קוזומל שבמזרח מקסיקו. "הוא היה שליח חב"ד בקוזומול ונשאר בה לשליחות של חצי שנה", סיפר אביו. "הוא יצא לאטרקציה עם חברים שלו בים, כשתקלה ב'פלייבורד' הכניסה אותו לתוך המים. ניסו להציל אותו, ניסו לעשות לו החייאה במשך 45 דקות ונתנו לו מכות חשמל".

"דיברתי אתו ביום חמישי. הילדים דיברו אתו בשיחת וידאו כמה שעות לפני כן. הוא היה ילד מופלא, מלא שמחת חיים, מלא עוצמות. אהב ספרים והיה קורא המון. היה תלמיד חכם, ילד טוב, לא התעסק בשום שטויות. איבדנו צדיק אמיתי", סיפר עליו אביו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"היה לה חיוך כובש": הסטודנטית שנהרגה באתיופיה הובאה למנוחות

ישראלי בן 30 נהרג לאחר שנפל מגובה כשטייל בהרים בדרום גרמניה

ישראלי בן 23 נעדר באינדונזיה לאחר שיצא לגלוש

האי קוזומל במקסיקו
אי קוזומל מקסיקו | צילום: רויטרס

מרגע איתור גופתו של לוי פעלו נמרצות שליח חב"ד באי, הרב דוד קפלין, ומתנדבי זק"א לסייע למשפחתו להטיס את הגופה בהקדם לקבורה בישראל. "שיתוף הפעולה של מתנדבי זק"א עם שלוחי חב"ד מוכיחה את עצמה שוב ושוב באסונות ברחבי העולם", אמר יהודה משי זהב, יו"ר זק"א. "שליחי חב"ד עומדים על משמר כבוד המת והצלת חיים במסירות ונחישות עצומה כדי לעזור לעם ישראל בעת צרה, בכל נקודה בעולם ובמהירות האפשרית. הלוויה תתקיים ככל הנראה כבר ביום שישי הקרוב".

מוקדם יותר השבוע, לאחר יומיים של חיפושים, אותרה באתיופיה גופתה של איה נעאמנה, סטודנטית בת 21 מהיישוב עראבה שבגליל, שנעדרה במהלך טיול במדבר המלח דנקיל. בסוף הסיור הלימודי, שנערך מטעם הטכניון, נשארה נעאמנה עם כמה סטודנטים לטייל במדינה.

איה נעאמנה | צילום: חדשות 13

במהלך הטיול התפצלה נעאמנה מהקבוצה עמה טיילה ולא הגיעה לנקודת הסיום של המסלול. בשלב זה דיווחו על כך חבריה לחברת ביטוח הנסיעות. מוקדם יותר באותו יום הגיע אביה של המטיילת הישראלית לנתב"ג במטרה להמריא לאתיופיה, זאת כדי לסייע במאמצי החילוץ. אך הבשורה על מותה של בתו גרמה לו להישאר בגבולות ישראל.

כשבוע לפני כן, משרד החוץ הודיע כי עדי מס, ישראלי בן 30 מקיבוץ מעברות בעמק חפר, נהרג מנפילה מגובה כשטייל בהר "קן הנשרים" באלפים בדרום גרמניה. צוות חברת החילוץ "מגנוס" אשר החל בחיפושים אחריו, סייע למשטרת גרמניה בזיהויו. הודעה נמסרה למשפחתו. קונסולית ישראל במינכן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ סייעו בהעברתו לקבורה בישראל. לפי דיווחים בגרמניה, המטייל החליק ונפל מגובה 150 מטרים.