ביידן: "הסיכון למלחמה גרעינית - הגבוה ביותר בשנים האחרונות"

נשיא ארה"ב, שדיבר בכנס של המפלגה הדמוקרטית, אמר כי הוא סבור ש"פוטין לא צוחק" כשהוא מדבר על הנושא הזה, וכי מדובר במשבר הגרעיני החמור ביותר מאז משבר הטילים בקובה ב-1962. "אי אפשר להשתמש בנשק גרעיני טקטי ולא להגיע לארמגדון"

זמן צפייה: 00:27

הצבא האוקראיני ממשיך גם היום (שישי) בניסיון להרחיק את רוסיה מחבל חרסון, וגורמים רשמיים במוסקבה מדברים על אפשרות לשימוש בנשק גרעיני טקטי עקב ההפסדים המשמעותיים של הצבא הרוסי בלחימה. בתוך כך, בארצות הברית מזהירים כי הסכנה למלחמה גרעינית היא הגבוהה ביותר שהייתה ב-60 השנים האחרונות: הנשיא ג'ו ביידן אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא צוחק כשהוא מדבר על שימוש בנשק גרעיני, ביולוגי או כימי.

הנשיא ביידן אמר כי הסיכוי למלחמה גרעינית כיום הוא ברמה הגבוהה ביותר מאז משבר הטילים בקובה ב-1962, זאת עקב התבטאויותיהם של בכירים ברוסיה - בהם הנשיא פוטין - שהשמיעו איומים לשימוש בנשק גרעיני באזורים המסופחים, אם אלה יותקפו, וכשמוסקבה ממשיכה להתמודד עם כישלונות צבאיים באוקראינה.

את הדברים אמר ביידן בכנס של המפלגה הדמוקרטית. הוא הוסיף כי הוא סבור ש"פוטין לא צוחק" כשהוא מדבר על הנושא הזה. "אי אפשר להשתמש בנשק גרעיני טקטי", הוסיף ביידן, "ולא להגיע לארמגדון". לדברי ביידן, "בפעם הראשונה מאז משבר הטילים בקובה, יש לנו איום ישיר של שימוש בנשק גרעיני - אם אכן הדברים ימשיכו במסלול שהם הולכים".