זעם בבריטניה: עובדי מעון רה"מ קיימו מסיבות בזמן סגר הקורונה

הצהובון הבריטי "המירור" חשף כי עובדי המעון הרשמי בדאונינג 10 ערכו מסיבות קבועות בכל יום שישי, אליהן הביאו כמויות גדולות של אלכוהול - והכל בידיעתו ובעידודו של בוריס ג'ונסון. אחת המסיבות אף נערכה ביום שלפני הלוויית הנסיך פיליפ

זמן צפייה: 01:25

הצהובון הבריטי "המירור" חשף אתמול (שישי) כי עובדי מעון ראש הממשלה הרשמי בדאונינג 10 שבלונדון ערכו מסיבות במהלך סגרי הקורונה - בידעת ובעידוד ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. מקור שעבד במעון בשנת 2020 סיפר כי המסיבות נקראו "זמן יין בשישי" ונערכו באופן קבוע.

המסיבות נערכו על אף שבאותה העת היה איסור התקהלות במקומות סגורים וג'ונסון אף עודד את עובדיו לקיים אותן על מנת "לשחרר לחץ". המסיבות נערכו באופן קבוע ועובדי המקום אף השקיעו וקנו מקרר משקאות בשווי 140 פאונד לצרכי המשקאות למסיבות.

File Photo: Funeral Of Britain's Prince Philip In Windsor
המלכה אליזבת' בהלווית בעלה הנסיך פיליפ | צילום: רויטרס

חשיפת המסיבות הביאה לביקורת רבה נגד ראש הממשלה ואף עלו ספקות אם הוא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו. באחת הפעמים סופר כי נערכה מסיבה בערב שלפני הלוויית הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה, באפריל האחרון. עובדי המעון הגיעו, לפי הדיווחים, לסופרמרקט קרוב ומילאו מזוודה בבקבוקי אלכוהול בשביל המסיבה. מהמעון הרשמי נשלחה התנצלות לבית המלוכה.

במקרה נוסף, התגלתה תמונה של עובד מכניס את מקרר היינות מדלת אחורית של המקום בדצמבר 2020. באותו הזמן, חוקי הקורונה אסרו על התקהלות של שני אנשים או יותר שאינם גרים באותו בית, שלא בנסיבות חיוניות.

לפי התחקיר, האירוע היה מתועד ביומנים של העובדים באופן קבוע בכל יום שישי בין השעות 4 ל-7 אחר הצהריים. המסיבות היו מסורת ארוכת שנים במקום אך הזעם הציבורי הוא על העובדה שהן המשיכו גם בימי הסגר והנחיות קורונה קשות על אזרחי המדינה.