הוריקן דוריאן מתקדם לעבר פלורידה - שהכריזה על מצב חירום

הסופה צפויה לפגוע בחופה המזרחי של המדינה בתחילת שבוע הבא ולנוע במהירות של 50 קמ"ש. מושל פלורידה: "על התושבים להיערך עם אוכל, מים ותרופות במקרה של אסון"

זמן צפייה: 01:48

הוריקן דוריאן צפוי להפוך לסערה רצינית ולפגוע בפלורידה ביום שני. לאחר שחצה את איי הבתולה, בימים הקרובים, הסופה צפויה להתחזק לדרגה 3 או יותר מכך ולפגוע בחופי המדינה. רון דה סנטיס, מושל פלורידה, הכריז אתמול על מצב חירום במדינה והנחה לתושביה להתכונן לבואה של הסערה.

"חשוב שתושבי פלורידה בחופה המזרחי יעקבו באדיקות אחר התקדמות הסופה". אמר דה סנטיס. "על כל התושבים להתכונן עם אספקה, לרבות אוכל, מים ותרופות, ולהיערך נכון במקרה של אסון". בעוד התחזיות מראות שדוריאן עושה את דרכו לפלורידה בתור סופה חזקה, מטאורולוגים מזהירים כי עוד מוקדם לקבוע בוודאות היכן תפגע כאשר תעשה את דרכה לחופי ארצות הברית.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"טראמפ הציע לעצור את התקדמות ההוריקנים באמצעות נשק גרעיני"

חצה את האוקיינוס השקט באמצעות סירת משוטים – ושבר שיא עולמי

"ברזיל אינה קולוניה": בולסונארו דחה סיוע לכיבוי האש באמזונס

ביום רביעי, ההוריקן היה כ-144 קילומטרים צפונה מהעין סאן חואן, בירת פורטו ריקו ונע במהירות של 20 קמ"ש. הסופה צפויה להמשיך צפון מערבה ביום חמישי ולאחר מכן להמשיך מערבה בשישי. במסלול זה, אין חלקי יבשה משמעותיים שעלולים להיפגע בנתיבה. עם זאת, במסע זה עלול דוריאן להתחזק לדרגה 2 עד חמישי בערב. ואף להתחזק עוד יותר בעוד הוא מתקרב למים של איי הבאהמה אליהם צפוי להגיע בשבת. בזמן הזה, הסופה צפויה להגביר מהירות מה-27 קמ"ש בו היא נעה עכשיו ל-50 קמ"ש - ובכך להתחזק לדרגה 3 – בעוד היא מתקרבת לחופה של פלורידה.

איי הבתולה הבריטים והאמריקניים הן הנפגעות העיקריות עד כה מהסופה אליהן היא הגיעה במהירות של 35 קמ"ש. הרשויות המקומיות במדינות הכריזו על מצב חירום בעוד עצים ועמודי חשמל ברחובות האיים. כתוצאה מכך, נרשמו 25,000 הפסקות חשמל באי סנט קרואה.

גולש סוקר את המים כשמתקרבת סערה טרופית דוריאן בפטילאס, פורטו ריקו
גולש סוקר את המים כשמתקרבת הסערה הטרופית דוריאן בפטילאס, פורטו ריקו | צילום: רויטרס