טראמפ: "כדור ניקב את האוזן שלי"; ביידן: "אין מקום לאלימות"

שעות לאחר ניסיון ההתנקשות, הנשיא לשעבר שחזר: "ידעתי מיד שמשהו לא בסדר, שמעתי יריות ומיד הרגשתי את הכדור קורע לי את העור". הנשיא המכהן שוחח עמו וגינה: "מעשה חולני". נתניהו: "נדהמנו מהתקיפה, מתפללים להחלמה מהירה". סגנית הנשיא האריס: "כולם חייבים לגנות". בנו של טראמפ צייץ תמונה דרמטית של אביו לאחר הירי: "זה הלוחם שאמריקה צריכה" | כל התגובות לדרמה בארה"ב

זמן צפייה: 00:30

שעות לאחר ניסיון ההתנקשות בו הלילה (בין שבת לראשון), נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ שחזר את הרגעים הדרמטיים מעצרת הבחירות בפנסילבניה, שהיו עלולים לשנות את פני הדמוקרטיה האמריקנית.

בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו, Truth Social, טראמפ הודה תחילה לאנשי השירות החשאי והביע תנחומים למשפחותיהם של ההרוג והפצועים בעצרת. "זה מדהים שמעשה כזה יכול להתרחש בארצנו", כתב הנשיא האמריקני לשעבר.

בהמשך סיפר בנוגע לפציעתו: "ירו עלי כדור שחדר את החלק העליון של אוזן ימין שלי. ידעתי מיד שמשהו לא בסדר כששמעתי קול רחש, יריות, ומיד הרגשתי את הכדור קורע לי את העור. דימום רב התרחש ואז הבנתי מה קרה".

ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
טראמפ נפגע מהירי באוזנו | צילום: רויטרס
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
צילום: רויטרס
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
צילום: רויטרס

יריבו של טראמפ בבחירות, הנשיא ג'ו ביידן, מיהר לגנות את ניסיון ההתנקשות וקרא למנוע את התפשטות האלימות במדינה. "אין מקום באמריקה לאלימות מהסוג הזה, זה חולני", אמר הנשיא ביידן בהצהרה מיוחדת שקיים לאחר שתודרך על פרטי האירוע. "כולם חייבים לגנות את זה", הוסיף.

 

זמן קצר לאחר מכן ביידן שוחח עם טראמפ בטלפון. הנשיא המכהן שהה בזמן התקרית בביתו הפרטי שבדלאוור, אך בעקבות ההתפתחויות הוא יצא מיידית בחזרה לבית הלבן. אירועי הבחירות שתוכננו עבורו בוטלו, וגורם בקמפיין הדמוקרטי טען בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס כי אנשיו של ביידן פועלים במטרה "להוריד במהירות האפשרית" את כל מודעות הבחירות הטלוויזיוניות מטעמם.

הנשיא ביידן. גינה את ניסיון ההתנקשות: "מעשה חולני"
הנשיא ביידן. גינה את ניסיון ההתנקשות: "מעשה חולני" | צילום: רויטרס
הנשיא ביידן בדרכו חזרה לבית הלבן
הנשיא ביידן בדרכו חזרה לבית הלבן | צילום: רויטרס

סגינת הנשיא קמלה האריס הגיבה גם כן לניסיון ההתנקשות, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "דאג ואני חשנו הקלה כשנודע לנו כי טראמפ לא נפצע קשה. אנחנו מתפללים למענו, למען משפחתו ולמען כל מי שנפגעו בתקרית הירי הזו".

בהמשך דבריה סגנית הנשיא האריס הודתה לאנשי השירות החשאי, וגינתה: "לאלימות כזו אין מקום באומה שלנו. כולנו חייבים לגנות את המעשה המתועב הזה ולעשות ככל שאנחנו יכולים כדי להבטיח שהוא לא יוביל לאלימות נוספת".

 

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את הפגיעה בטראמפ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שרה ואני הוכנו בהלם בעקבות התקיפה נגד הנשיא טראמפ. אנו מתפללים לביטחונו ולהחלמתו המהירה". מאחור יותר, בפתח ישיבת הממשלה, נתניהו אמר: "כולנו צפינו בזעזוע אתמול בניסיון ההתנקשות הנפשע בנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ. זה לא רק פשע נפשע, זה גם ניסיון להתנקש בדמוקרטיה האמריקנית".

עוד אמר בפני שרי ממשלתו: "לשמחתנו טראמפ ניצל בנס. הוא מחלים עכשיו, נראה שהוא חזר לאיתנו. אני מבקש לשלוח לו בשמי, בשם רעייתי שרה, בשם שרי ממשלת ישראל ובשם עם ישראל כולו את איחולנו להחלמה מהירה וחזרה לאיתנות מלאה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר טראמפ הוא מטריד מאוד ומסוכן. אלימות פוליטית היא איום קיומי על מערכות דמוקרטיות אני מביע איחולי החלמה מהירה לנשיא לשעבר".

ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
צילום: רויטרס

 

בנו של טראמפ, אריק, פרסם בטוויטר תמונה של אביו לאחר הירי, כשהוא מוקף במאבטחי השירות החשאי, דם מרוח על פניו והדגל האמריקני מתנופף מאחוריו. "זה הלוחם שאמריקה צריכה", כתב לצד התמונה הדרמטית, שבוודאי תלווה את מערכת הבחירות הזו ואת הפוליטיקה האמריקנית בכלל לאורך זמן רב.