ממשיך להסתבך: טראמפ הודיע שיסגיר את עצמו למעצר בג'ורג'יה

הנשיא לשעבר כתב ברשת החברתית שלו כי הוא הולך להיעצר על ידי התביעה "השמאלנית קיצונית" באטלנטה, שם הוא מואשם ב-13 סעיפי אישום - בהם ניסיון להטות את הבחירות לנשיאות ב-2020. מדובר בכתב האישום הרביעי שמוגש נגד טראמפ - שלמרות צרותיו המשפטיות מוביל בפער עצום על כל יריביו בפריימריז למועמדות הרפובליקנית לנשיאות

זמן צפייה: 02:06

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ כתב היום (שלישי) ברשת החברתית שלו כי הוא עומד להסגיר את עצמו לרשויות מדינת ג'ורג'יה, שם הוגשו נגדו כתב אישום בעקבות התנהלותו לאחר ההפסד בבחירות הנשיאותיות של שנת 2020. "אתם מסוגלים להאמין לזה? ביום חמישי אלך לאטלנטה בג'ורג'יה כדי להיעצר על ידי התובעת המחוזית פאני וויליס השמאלנית קיצונית", כתב טראמפ.

"התיק שלי לא עוסק ברצח אלא בשיחת טלפון בלבד. התובעת הריצה קמפיין, היא ממשיכה להריץ אותו ולגייס אליו כספים כחלק מציד המכשפות נגדי", הוסיף טראמפ, וכתב לסיום: "הכל נעשה בתיאום עם משרד המשפטים המושחת של ג'ו ביידן. זה הכל התערבות בבחירות".

Dihmxq
הפוסט של טראמפ

כתב האישום נגד טראמפ בג'ורג'יה, שבגינו הוא צפוי להיעצר ביום חמישי כאמור, הוא כתב האישום הרביעי שהוגש נגדו בחודשים האחרונים. הפעם מואשם טראמפ ב-13 סעיפי אישום שונים - בהם ניסיון להטיית הבחירות. זאת, בעקבות נסיונו של הנשיא לשעבר לשנות לכאורה את הצבעת האלקטורים של ג'ורג'יה ולהשיג ניצחון מזויף שהיה מסייע לו במאמציו להישאר בבית הלבן - לאחר שהפסיד בבחירות הנשיאותיות בשנת 2020 לנשיא המכהן ג'ו ביידן.

הרשויות בג'ורג'יה הגישו כתבי אישום בפרשה נגד 19 בני אדם נוספים. בין הנאשמים הנוספים עוזריו של טראמפ ויועצו הקרוב רודי ג'וליאני. יש לציין כי אם ייבחר טראמפ לכהונה נוספת בבית הלבן - הוא לא יוכל לחון את עצמו מסעיפי אישום זה, מכיוון שלא מדובר באישום פדרלי.

כתב האישום הנוכחי מגיע לאחר שבתחילת החודש הוגש נגד טראמפ אישום פדרלי בוושינגטון הבירה, המאשים אותו בניסיון לשנות את תוצאות הבחירות הנשיאותיות בשנת 2020 וכן בקשירת קשר לאירועי הפריצה לקפיטול ב-6 בינואר 2021. כתב אישום זה מייחס לו בין היתר עבירות של חסימת הליך ממשלתי, ניסיון הונאה ושלילת זכויות אזרח.

מפגין תומך טראמפ בוושינגטון | צילום: רויטרס
מתנגדי טראמפ מחוץ לבית המשפט בוושינגטון | צילום: רויטרס

על אף הסתבכויותיו המשפטיות, טראמפ ממשיך להוביל בפער גדול על כל יריביו בפריימריז הנשיאותיים של המפלגה הרפובליקנית. בסקר שפורסם בשבוע שעבר ברשת CBS, טראמפ מגדיל את הפער אל מול יריביו וזוכה ל-62% אחוזי תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים. מושל פלורידה רון דסנטיס, שנחשב תחילה לאיום על טראמפ אך איבד מומנטום במהירות, ניצב במקום השני במרוץ - עם 16% תמיכה בלבד. יתר המועמדים לא זוכים ליותר מ-10% תמיכה בקרב המצביעים הרפובליקנים. בתוך כך, הודיע טראמפ כי לא יתייצב מול יריביו בעימות הטלוויזיוני הקרוב שישודר ברשת FOX.