טראמפ: "אמרתי לנתניהו לסיים את המלחמה, ההרג חייב להסתיים"

הנשיא הרפובליקני לשעבר חזר על קריאתו לסיום מהיר של הלחימה והתייחס בהרחבה בשני אירועים בהם השתתף הלילה לפגישתו עם ראש הממשלה בחודש שעבר. "אמרתי לנתניהו להשיג את הניצחון שלו ולסיים עם זה מהר", סיפר המועמד הרפובליקני לנשיאות במסיבת עיתונים שערך בניו ג'רזי. לאחר מכן העריך באירוע למאבק באנטישמיות: "כמעט כל החטופים בעזה מתים"

זמן צפייה: 01:14

במסיבת עיתונאים שערך הלילה (בין חמישי לשישי) בניו ג'רזי, נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ התייחס ללחימה הנמשכת ברצועת עזה ולפגישתו בחודש שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "ביבי יודע מה הוא עושה, אך הפצרתי בו לסיים את לסיים את המלחמה". בהמשך הכחיש את הדיווחים כי שוחח עם נתניהו בימים האחרונים.

"זה חייב להסתיים מהר", חזר טראמפ על המסר שהשמיע במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים בנוגע למלחמה ברצועה. "אמרתי לו (לנתניהו) להשיג את הניצחון שלו ולסיים עם זה. זה חייב להיפסק, ההרג חייב להיפסק", הוסיף בהתייחסות לפגישתו עם ראש הממשלה באחוזתו מאר א-לאגו בפאלם ביץ' שבפלורידה.

באירוע למאבק באנטישמיות, בו השתתף מאוחר יותר, הנשיא לשעבר ביקר את המדיניות של הנשיא ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס בנוגע למלחמה ברצועת עזה. "מההתחלה האריס פעלה כדי לקשור את הידיים של ישראל, בדרישה להפסקת אש מיידית", אמר טראמפ במתקפה על יריבתו בבחירות, "הפסקת אש רק תאפשר לחמאס להתארגן מחדש ולהוציא לפועל מתקפת 7 באוקטובר חדשה".

דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי | צילום: רויטרס
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי
צילום: רויטרס
דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי
צילום: רויטרס

בהמשך דבריו, טראמפ הבטיח שאם יצליח לגבור על האריס ולשוב לבית הלבן הוא "יעניק לישראל את התמיכה שהיא צריכה כדי לנצח", אך הבהיר פעם נוספת: "אני רוצה שזה יהיה ניצחון מהיר".

"רוב החטופים מתים", העריך הנשיא לשעבר בהמשך. במקביל לקיום פסגת "ההזדמנות האחרונה" בדוחא, בניסיון להתניע מחדש את המגעים לעסקה בין ישראל לחמאס, טראמפ אמר: "קשה מאוד לקיים משא ומתן עם חמאס, והסיבה לכך היא שרוב החטופים מתים. לא כולם, אך כמעט כולם".

דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בניו ג'רזי
"רוב החטופים מתים". טראמפ | צילום: רויטרס

בפגישה שערכו בחודש שעבר, טראמפ תקף את יריבתו האריס לצדו של נתניהו, ואמר בנוגע לביקורת שמתחה על ישראל באותו השבוע: "דבריה היו חסרי כבוד". באותה הפגישה ראש הממשלה התייחס למגעים הנמשכים לעסקת חטופים ואמר לנשיא לשעבר: "רק הזמן יגיד אם אנחנו קרובים לסגירת עסקה". עוד הוסיף: "אני חושב שחלה התקדמות במגעים בזכות הלחץ הצבאי".