"קוקו התמכר": כלב עבר גמילה מאלכוהול בבריטניה

קוקו, לברדור רטריבר בן שנתיים, הגיע למקלט לבעלי חיים בפלימות' כשהוא סובל מתסמיני גמילה מאלכוהול לאחר שבעליו מת. הוא הורדם למשך ארבעה שבועות כדי להתמודד עם התסמינים הקשים - ולבסוף יצא מכלל סכנה: "אלכוהול רעיל ביותר ומסוכן מאוד לכלבים"

הכלב קוקו
הכלב קוקו | צילום: פייסבוק

חייו של קוקו, כלב מסוג לברדור רטריבר בן שנתיים, ניצלו לאחר שווטרינרים למקלט לבעלי חיים בפלימתו' שבבריטניה זיהו כי הוא סובל מתסמיני גמילה מאלכוהול לאחר שפיתח תלות בחומר. היום (חמישי) הודיע בית המחסה שאליו הגיע לאחר שבעליו והכלב שעמו גר מת - כי הוא יצא מכלל סכנה. "עושה רושם שהוא התאושש פיזית", אמרו הווטרינרים, "אך הוא עדיין חרד מאוד ולא מוכן לאימוץ".

הצוות בבית המחסה אמר כי הכלבים פיתחו תלות באלכוהול לאחר שבעליהם השאיר בקבוקים פתוחים לפני שהלך לישון - והם לגמו מהמשקאות. השניים נזקקו לטיפול חירום זמן קצר לאחר שהגיעו משום שסבלו מהתקפים.

כאמור, חברו של קוקו מת - אך הוא הצליח להתאושש לאחר שעבר גמילה. "קוקו היה חולה מאוד ונזקק לטיפול מסביב לשעון. התברר שהוא סובל מתסמיני גמילה מאלכוהול. זה מאוד יוצא דופן. הוא הפך להיות תלוי בחומר", אמרו הווטרינרים - שהוסיפו כי הכלב עבר ארבעה שבועות תחת הרדמה כדי להתמודד עם תסמיני הגמילה.

מועדון הכלבנות האמריקני אמר כי "כלבים מגיבים באופן דומה לאלכוהול כמו בני אדם, אם כי החומר רעיל ומסוכן ביותר עבורם, ומלווה בהקאות, שלשולים, דיכאון, פגיעה במערכת העצבים המרכזית, רעד ואף מוות. עוד נאמר כי "אפילו מעט בירה עלולה לגרום להרעלת אלכוהול, במיוחד אם הכלב קטן. בשום פנים ואופן אסור לתת לחיית המחמד שלך אלכוהול".