"נס אמיתי": כלב הציל מטייל שנפצע וננטש בהרי קרואטיה

הכלב נורת' שמר על חום גופו של בחור שנפל בטיול באלפים הדינריים עם שני חבריו, שהלכו להזעיק לו עזרה. במשך 13 שעות הכלב התכרבל איתו ושמר על חום גופו - ולבסוף השניים חולצו בבטחה

A Husky Dog Looks On Before A Sled And Skijoring Race Outside Yekaterinburg
כלב האסקי | צילום: רויטרס

כלב הציל מטייל שנפצע ונותר לבדו בהרי קרואטיה במהלך סוף השבוע האחרון, על ידי כך ששמר על חום גופו עד שהגיעו המחלצים. הכלב שכב על המטייל במשך 13 שעות, לפי דיווחים של תקשורת מקומית.

הכלב, שמו נורת', שמר על גרגא ברקיק לאחר שזה נפל במהלך טיול שעשה עם קבוצת מטיילים באלפים הדינריים שבקו החוף האדריאטי, ולא היה מסוגל ללכת. שני המטיילים האחרים שהיו איתו לא היו יכולים להגיע אליו, ולכן הלכו כדי להזעיק עזרה במקום.

Exswmh
הכלב נורת' עם המטייל שהציל | צילום: יחידת החילוץ הקרואטית

הראשון שנחלץ למשימת ההצלה היה הכלב בן 8 החודשים, מגזע אלסקן מלמוט. "לחברות ולאהבה בין בני אדם לכלבים אין גבולות" נמסר משירותי החילוץ של רכס ההרים הקרואטי בפוסט בפייסבוק, לצד תמונה של ברקיק בתוך אלונקה, ועליו נורת'.

"הכלב התכרבל איתו וחימם אותו" במהלך משימת החילוץ שהתרחשה בגובה רב, עוד נמסר מהפוסט. כמעט 30 מחלצים הגיעו לאחר מכן לאדם הפצוע היכן שננטש, בערך 1,800 מטר מעל גובה פני הים. "הדקות והשניות לפני שהם הגיעו, עברו כל-כך לאט", סיפר ברקיק לתקשורת הקרואטית. "הכלב הקטן הזה הוא באמת נס", מסר הבעלים שלו לעיתון מקומי. הכלב עצמו יצא מהמקרה ללא פגע.