לאחר מספר תקריות נשיכה: הכלב של ביידן הורחק מהבית הלבן

התקריות, 11 במספר, גרמו לפציעות בדרגות שונות לסוכני השירות החשאי ועובדי המעון הרשמי של נשיא ארה"ב, כאשר בחלקן הננשכים נאלצו להתפנות לבית החולים. קומנדר, הכלב הנשיאותי בן השנתיים, הועבר מהבית הלבן למקום לא ידוע, ולא ברור אם יוחזר בסופו של דבר לחיק המשפחה בבית הלבן. אחד הסוכנים: "נאלצנו להשתמש בעגלת פלדה להגן על עצמנו מהכלב"

קומנדר הכלב של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן
קומנדר הכלב של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

קומנדר, הכלב הנשיאותי של משפחת ביידן, הורחק מהבית הלבן לאחר 11 תקריות נשיכה שונות - כך דווח היום (חמישי) ברשת BBC. בזמן שהותו בבית הלבן, פצע קומנדר סוכנים של השירות החשאי ועובדי מעון בדרגות חומרה שונות - כאשר בחלק מהמקרים הננשכים נאלצו לקבל טיפול מהצוות הרפואי של הבית הלבן ואף להתפנות לבית חולים. לא ידוע כרגע היכן הכלב נמצא או אם ישוב בסופו של דבר לחיק המשפחה הראשונה של ארה"ב.

על פי הדוברת של הגברת הראשונה ג'יל ביידן, טרם הוחלט מה יעלה בגורלו של הרועה הגרמני בן השנתיים. הדוברת מסרה כי "לנשיא ולגברת הראשונה אכפת מאוד מהבטיחות של עובדי הבית הלבן ושל אלה שמגנים עליהם מדי יום. הם אסירי תודה על הסבלנות והתמיכה של השירות החשאי של ארה"ב ושל כל המעורבים, שכן הם ממשיכים לעבוד על פתרונות". הדוברת הדגישה: "קומנדר אינו נמצא כעת בבית הלבן בזמן שנשקלים הצעדים הבאים".

על פי דיווחים, רק בשבוע שעבר קומנדר נשך סוכן שירות חשאי שנזקק לטיפול רפואי במקום. גורמים בבית הלבן אמרו כי בעקבות תקריות הנשיכה נעשו ניסיונות להשתמש בטכניקות אימון שונות לכלבים, אך הדבר לא צלח. דוברת הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ייחסה את התנהגותו האגרסיבית של קומנדר לסביבה המתוחה בה הוא חי, ואמרה כי "מתחם הבית הלבן יכול להיות ייחודי ומאוד מלחיץ לכולנו, אז אפשר לדמיין איך זה עבור חיית מחמד".

הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן
הנשיא ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן | צילום: רויטרס

על פי רישומי השירות החשאי שנחשפו כעת, אחת מהתקיפות אירעה לאחר שהגברת הראשונה ג'יל ביידן לא הצליחה להשתלט על קומנדר, שהסתער לעבר נוכח במקום. כשבוע לאחר מכן, סוכן בשירות החשאי אמר כי הוא ננשך פעמיים על ידי קומנדר, וקצין נוסף שהיה עד לאחת ההתקפות סיפר כי "נאלצנו להשתמש בעגלת פלדה להגן על עצמנו מהכלב".

קומנדר הוא אחד משני הרועים הגרמנים של משפחת ביידן. גם הכלב השני, מייג'ור, היה מעורב בתקריות נשיכה שונות של סוכני השירות החשאי בבית הלבן. מלבדם, היה למשפחה כלב נוסף בשם צ'אמפ אשר נפטר ביוני 2021. למשפחה הנשיאותית יש גם חתולה בשם ווילו.