מקורב לפוטין: "נמשיך בלחימה גם אם אוקראינה לא תצטרף לנאט"ו"

דמיטרי מדבדב, סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה ומקורבו של הנשיא, התראיין לערוץ צרפתי והתייחס למלחמה שמנהלת רוסיה באוקראינה ולשיחות משא ומתן אפשריות לסיום הלחימה: "ויתור כניסה לנאט"ו כבר לא מספיק לכינון שלום. מוכנים לשיחות בתנאים מסוימים"

ולדימיר פוטין ודימיטרי מדבדב
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יחד עם דמיטרי מדבדב (ארכיון) | צילום: רויטרס

דמיטרי מדבדב, לשעבר נשיא וראש הממשלה של רוסיה, המכהן כסגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה ומוכר כמקורב לנשיא הנוכחי ולדימיר פוטין התראיין אמש (שבת) לערוץ הצרפתי "LCI" והתייחס בין היתר, למלחמה שמנהלת רוסיה באוקראינה ולשיחות משא ומתן אפשריות לסיום הלחימה עם אוקראינה ועם הנשיא שלה - ולודימיר זלנסקי.

תחילה, מדבדב אמר כי מוסקבה לא צפויה לחדול בה מ"מהמבצע הצבאי המיוחד" שלה באוקראינה, גם אם היא "תוותר על שאיפותיה להצטרף לנאט"ו". עם זאת, מדבדב אמר כי רוסיה מוכנה לקיים שיחות עם הנשיא האוקראיני זלנסקי, זאת "בכפוף לתנאים מסוימים", כשהוא לא מציין אילו תנאים.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פוקד אנדרטאות וקברים לרגל יום העצמאות של אוקראינה
נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי פוקד אנדרטאות וקברים לרגל יום העצמאות של אוקראינה | צילום: רויטרס

יצוין כי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה בחודש פברואר האחרון, צוותים דיפלומטיים מטעם רוסיה ואוקראינה קיימו כמה סבבי שיחות, אך הם לא הבשילו לכדי התפתחות משמעותית במשא ומתן לסיום הלחימה. "השיחות יהיו תלויות בהתפתחות האירועים. אנחנו מוכנים להיפגש עם זלנסקי", אמר.

''HIMARS'' האמריקנית. מערכת לשיגור רקטות 142-M לטווח בינוני
''HIMARS'' האמריקנית. מערכת לשיגור רקטות 142-M לטווח בינוני | צילום: רויטרס

מדבדב התייחס גם לנשק ולאמצעי הלחימה שארצות הברית סיפקה לאוקראינה במסגרת מאמציו של הממשל לסייע למדינה המזרח אירופאית. "הנשק האמריקני שהועבר לאוקראינה, כמו משגר הרקטות 'HIMARS' - עדיין אינו מהווה איום משמעותי לכוחות הרוסיים".

"זה יכול להשתנות אם ארה"ב תעביר לאוקראינה נשק שיוכל לפגוע במטרות ארוכות טווח", הוסיף. "כאשר הרקטות של המערכת מגיעים לטווח של 70 קילומטר - זה דבר אחד. אבל כשמדובר ב-400-300 ק"מ - זה משהו אחר. מדובר באיום ישיר על שטחי הפדרציה הרוסית", אמר. יצוין כי מערכת ה-"HIMARS" האמריקנית שהועברה לאוקראינה מיועדת לתקיפה לטווח של עד כ-70 ק"מ.