אוסטרליה: ביהמ"ש דחה את הערעור של ג'וקוביץ' - הטניסאי יגורש מהמדינה

לאחר החלטת הממשלה על גירושו של טניסאי העל מהמדינה על רקע אי עמידתו בתנאי הכניסה למדינה בתקופת הקורונה, ביהמ"ש הפדרלי אישר בפה אחד את ביטול אשרת השהייה שלו. הספורטאי לא יוכל להתחרות באליפות אוסטרליה הפתוחה ועלולה להיאסר עליו הכניסה למדינה למשך 3 שנים

זמן צפייה: 01:08

בית המשפט הפדרלי באוסטרליה אישר הבוקר (ראשון) בפה אחד את ביטול אשרת השהייה של הטניסאי מספר אחת בעולם, נובאק ג'וקוביץ', זאת לאחר שממשלת אוסטרליה הודיעה בסוף השבוע כי החליטה לגרש את הטניסאי שטען שהתחסן בבקשת אשרת הכניסה שלו למדינה. ג'וקוביץ' יגורש מאוסטרליה, לא יוכל להתחרות באליפות אוסטרליה הפתוחה ועלול לעמוד בפני איסור כניסה לאוסטרליה של עד שלוש שנים.

שופט העליון האוסטרלי, ג'יימס אלסופ, הודיע ​​כי בית המשפט דחה פה אחד את בקשתו של ג'וקוביץ', והטיל עליו את הוצאות המשפט, אך הסביר שהחלטת בית המשפט לא משקפת את "הצדק או החוכמה של ההחלטה". הסיבות המלאות יוצגו לדבריו במועד מאוחר יותר.

נובאק ג'וקוביץ' עוטה מסכה
נובאק ג'וקוביץ' | צילום: רויטרס

לאחר ההחלטה הדרמטית, ג'וקוביץ' מסר בתגובה ראשונה: "אני מאוכזב קשות מהחלטת בית המשפט לדחות את הערעור שהגשתי. משמעות המהלך היא שלא אוכל לשהות באוסטרליה ולהשתתף בטורניר האליפות". עוד נמסר מטעמו של הטניסאי הסרבי: "אני מכבד את החלטת ביהמ"ש ואשתף פעולה עם הרשויות הרלוונטיות. לצערי הפוקוס בשבועות האחרונים היה עלי ולא על הטורניר. אני רוצה לאחל לכולם בהצלחה ולהודות למשפחתי ולעם הסרבי על התמיכה".

כזכור, ההחלטה הראשונית לבטל את הוויזה של הספורטאי הייתה החלטתו של שר ההגירה האוסטרלי, אלכס הוק, אשר הודיע כי הוויזה של ג'וקוביץ' תבוטל בפעם השנייה, והסביר כי מאחורי ההחלטה עומד "אינטרס ציבורי".

בשבוע שעבר פרסם ג'וקוביץ' התנצלות בעקבות פרשת סירוב כניסתו לאוסטרליה לקראת אליפות אוסטרליה הפתוחה, הגראנד סלאם הראשון של עונת הטניס. הוא טען כי איש צוות שלו סימן בטעות באופן לא נכון את הסעיף המדובר בבקשת הוויזה שהוגשה.

"זו הייתה טעות מנהלתית", טען ג'וקוביץ'. "איש צוות שלי סימן את התשובה 'לא' בבקשה במסגרת השאלה אם שהיתי במדינה אחרת בשבועיים שקדמו להגעתי לאוסטרליה". הטניסאי הוסיף וכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "זו טעות אנוש לא מכוונת. אנחנו חיים בעידן של מגפה עולמית ולפעמים טעויות כאלה מתרחשות".

יש לציין כי החוק האוסטרלי קובע שמסירת מידע כוזב במילוי טופס רשמי נושאת עמה עונש של עד שנה בכלא וקנס של כ-4,700 דולרים כמו גם ביטול הוויזה של מבצע העבירה. ג'וקוביץ, שמחפש את זכייתו ה-21 בגראנד סלאם בקריירה, מסר גם כי עורכי דינו סיפקו ראיות נוספות לממשלת אוסטרליה המוכיחות כי הוא לא עבר על החוק, בטח לא במכוון.