דיסני התנגדה לחוק נגד הלהט"ב – ומושל פלורידה הטיל על הפארק סנקציות

רון דה-סנטיס, שידוע בדעותיו השמרניות, חתם על הצעת חוק שלפיה הסטטוס של חברת הענק שבאורלנדו יוסר - והיא לא תזכה עוד למעמד של עיר בפני עצמה. המהלך מגיע בעקבות התנגדות פארק השעשועים לחוק חדש, אשר מגביל את ההוראה בנושאי להט"ב בבתי הספר. כתוצאה מהמהלך פארק השעשועים יאלץ לשלם יותר מסים

זמן צפייה: 01:00

מושל פלורידה רון דה-סנטיס חתם בשישי האחרון על הצעת חוק שתמנע מחברת וולט דיסני סמכות לשלטון עצמאי בשטחי הפארק באורלנדו שבארצות הברית - כתגובה להתנגדות החברה לחוק חדש, שמגביל את ההוראה בנושאי להט"ב בבתי הספר.

בית המחוקקים, שנמצא בשליטה רפובליקנית, אישר בחמישי האחרון את הצעת החוק - אשר תביא להסרת סמכות השלטון המיוחדת, שמאפשרת לחברה לתפעל את וולט דיסני כעיר בפני עצמה, אשר כוללת ארבעה פארקי שעשועים, שני פארקי מים וכ-280 ק"מ של מסלולים.

דה-סנטיס, שנחשב כבעל דעות שמרניות, אמר בוועידת חדשות כי הסטטוס הייחודי של דיסני היה "באמת סטייה מהדרך". לדבריו, "אף חברה או אדם פרטי בפלורידה לא מקבלים יחס כזה". חברת דיסני לא מסרה תגובה מיידית לחתימה של הצעת החוק, והמושל מסר בשישי האחרון כי דיסני תשלם יותר מסים כתוצאה מהמהלך, אך לא פירט כמה.