צפו בריאון של שון ספייסר: "אכזבתי את טראמפ"

דובר הבית הלבן התייחס שוב להשוואה שערך בין היטלר ואסד והתנצל שנית על דבריו שעוררו סערה עולמית

אחרי המעידה המילולית - דובר הבית ממשיך להתנצל: לאחר שעורר אתמול סערה כשטען כי "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי" בתדרוך מול כתבים והביקורת החריפה שבאה בעקבותיה, ממשיך דובר הבית הלבן שון ספייסר להתנצל שוב ושוב מול המצלמות על פליטת הפה הבעייתית. "אין דרך אחרת לומר זאת, נכנסתי לנושא שלא הייתי אמור - ופישלתי", אמר ספייסר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

kk

בריאיון שהעניק ל"ניוזיאום", מכון מחקר תקשורת אמריקנית בוושינגטון, התייחס ספייסר לביקורת והבהיר כי מעבר לאכזבה האישית שחווה מהנפילה בלשונו, הוא בעיקר מרגיש כי אכזב את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "התפקיד של הדובר הוא להעצים את פעולותיו ואת הישגיו של הנשיא", הבהיר ספייסר. "ברגע שאתה מסיח את הדעת מההישגים הללו, אני מרגיש שאכזבתי את הנשיא".

ספייסר המשיך: "במובן האחד, מדובר בשבוע קדוש מאוד לעמים הנוצריים והיהודיים ולעשות טעות כזו היא בלתי נסלחת. באופן אישי מאוד התאכזבתי מעצמי. כמובן שאסור להשוות בין הזוועות. מנקודת מבט מקצועית, לנשיא היו שני שבועות נהדרים סביב התקיפה בסוריה והשיחות המוצלחות עם הנשיא שי (ג'ינפינג', מנהיג סין). כך שהן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי, זה יירשם כיום לא מוצלח בהיסטוריה שלי".

ההשוואה לא מובילה לשום דבר טוב''. מרקל
ההשוואה לא מובילה לשום דבר טוב''. מרקל | צילום: רויטרס

התנצלותו של ספייסר היא השלישית במספר מאז התבטאותו מאמש, אך הגינויים ממשיכים להגיע. דוברה של קנצלרית גרמניה, סטפן סייברט, אמר כי "כל השוואה בין השואה לבין המצב הפוליטי כיום לא מובילה לשום דבר טוב".

במהלך הלילה התנצל ספייסר על דבריו: "זו הייתה טעות", הבהיר. למרות ההתנצלות, גוברות הקריאות לנשיא דונלד טראמפ לפטר את דוברו. "ניסיתי להדגיש בבירור את המעשים החמורים שאסד עשה כנגד בני עמו בשבוע שעבר באמצעות נשק כימי וגז", אמר ספייסר בריאיון לרשת CNN.

"למען האמת טעיתי כשהזכרתי את השואה באופן בלתי הולם וחסר רגישות משום שאין מקום להשוות בין המקרים. לכן אני מתנצל על כך, זו הייתה טעות".

[brightcove_iframe video_id='spicer_first_vtr2_n20170412_v1' autoplay='0' credit='רויטרס' desc='צפו בהתבטאות המקורית של ספיי' kid='' duration='0'']

"ספייסר צריך לבקר במוזיאון השואה"

דבריו של ספייסר הובילו לסערה בארה"ב ובעולם והקריאות לפטרו לא איחרו להגיע. "על הנשיא טראמפ לפטר מיד את דובר הבית הלבן", אמר סטיבן גולשטיין, בכיר במכון אנה פרנק. "דווקא בפסח שון ספייסר היה מעורב בהכחשת שואה - הצורה הכי פוגענית של 'פייק ניוז' שקיימת".

ננסי פלוסי, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים גינתה את דבריו של ספייסר וגם היא קראה לפטרו. "בזמן שמשפחות יהודיות ברחבי אמריקה חוגגות את חג הפסח, הדובר הראשי של הבית הלבן ממעיט מהזוועה של השואה", אמרה. "שון ספייסר חייב להיות מפוטר, והנשיא חייב להתכחש לדבריו של הדובר שלו".

צ'לסי קלינטון, בתו של הנשיא לשעבר והמועמדת שהפסידה בבחירות האחרונות, גינתה גם היא את ההשוואה שערך ספייסר, וכתבה בטוויטר כי היא "מקווה שדובר הבית הלבן ימצא את הזמן לבקר במוזיאון השואה. זה קרוב מאוד לשם".