בעקבות הבצורת: עקבות דינוזאור בנות 113 מיליון שנה התגלו בטקסס

ברקע תנאי מזג האוויר בדרום ארה"ב והתייבשות הנהר בפארק הלאומי פורט וורת, נחשפו ב"עמק הדינוזאורים" טביעות רגליים של דינוזאורים שחיו באזור בעידן המזוזואיקון. "המסלולים באתר הם אולי המסלולים הארוכים ביותר שנוצרו על ידי דינוזאור בודד בצפון אמריקה"

זמן צפייה: 01:15

בעקבות הבצורת הקשה במדינת טקסס שבדרום ארצות הברית, נחשפו אתמול (שלישי) ב"עמק הדינוזאורים" שבפארק הלאומי "פורט וורת" טביעות רגל של דינוזאורים שחיו באזור לפני 113 מיליון שנים. המדענים שחקרו את עקבות הדינוזאורים טענו כי הבצורת הקשה היא זו שגרמה לטביעות הרגל להיחשף שוב - לאחר שנחשפו לראשונה לפני עשרים שנים.

בחלק מהתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות ניתן לחזות בטביעות רגל בנות שלוש אצבעות שנמשכות לאורכו של מורד אפיק נהר שהתייבש. זהו "אחד ממסלולי הדינוזאורים הארוכים בעולם", נכתב באחד הפוסטים. סטפני סלינס גרסיה ממחלקת הפארקים וחיות הבר של טקסס טענה כי "בשל תנאי הבצורת הקשים בקיץ האחרון, הנהר התייבש לחלוטין ברוב חלקיו, מה שהוביל לחשיפתם של מסלולים נוספים כאן בפארק".

טביעת הרגל העתיקה
טביעת הרגל העתיקה | צילום: אתר הפארק הלאומי ''עמק הדינוזאורים''

לדבריה, "בתנאים הרגילים, המסלולים החדשים נמצאים בדרך כלל מתחת למים, מה שהופך אותם לקבורים ולא נראים לעין". ג'ף דיוויס, מפקח הפארק הוסיף: "המסלולים באתר הם אולי המסלולים הארוכים ביותר שנוצרו על ידי דינוזאור בודד בצפון אמריקה". לדבריו, רוב טביעות הרגל הן של דינוזאור מסוג אקרוקנתוזאורוס אם כי התגלו גם טביעות רגל של דינוזאור מסוג זאורופוסידון.

"למרות שהמסלולים האלה לא נראים לפחות 20 שנה", אמר דייוויס, "זה נפוץ שמסלולים שונים הופכים גלויים ונעלמים ברחבי הפארק בהתאם למזג האוויר. בגלל הבצורת, רבים מהמסלולים הללו נגישים יותר", טען. דייוויס אמר שהזמן האופטימלי לצפייה במסלולי דינוזאורים בפארק משתנה משנה לשנה.

בהודעת הפארק הלאומי, שממוקם דרום-מערב לעיר דאלאס נמסר כי הפארק היה פעם על שפת אוקיינוס ​​עתיק, ודינוזאורים רבים השאירו את עקבותיהם בבוץ. על אף שהבצורת היא זו שחשפה את המסלולים, הגשמים שצפויים לרדת במדינה ככל הנראה ייכסו אותם פעם נוספת. "בעוד שבקרוב הם יקברו שוב על ידי הגשם והנהר, הפארק הלאומי 'עמק הדינוזאורים' ימשיך להגן על המסלולים בני 113 מיליון השנים האלה לא רק עבור ההווה, אלא גם לדורות הבאים", אמר גרסיה.

שרידי טביעות הרגל של הדינוזאורים
שרידי טביעות הרגל של הדינוזאורים | צילום: אתר הפארק הלאומי ''עמק הדינוזאורים''

שרידי טביעות הרגל של הדינוזאורים
שרידי טביעות הרגל של הדינוזאורים | צילום: אתר הפארק הלאומי ''עמק הדינוזאורים''