"קורע לב": גופת ישראלי שמת בארה"ב בזמן המגפה - לא הושבה לארץ

משה שאבי, שהלך לעולמו בניו יורק בחודש אפריל, לא הגיע לקבורה בישראל, בעקבות היעדר תעודת פטירה וחוסר שיתוף פעולה מצד בית החולים. משפחתו ממשיכה להיאבק: "יש הרגשה שהיה זלזול בחיי אדם"

זמן צפייה: 03:18

גופתו של הישראלי, ד"ר משה שאבי, שהלך לעולמו בניו יורק בחודש אפריל האחרון, בזמן התפרצות מגפת הקורונה, לא הוחזרה לקבורה בארץ, בעקבות חוסר בתעודת פטירה מבית החולים שבו אושפז. כמו כן, על אף בקשת המשפחה, בית החולים לא סיפק עד כה מסמכים או הסברים על נסיבות פטירתו של אב המשפחה, שהיה בן 67 במותו, וסבל ממחלות רקע. לכן, לא מן הנמנע שנפטר בשל סיבוכי הנגיף.

שאבי טס לארצות הברית בחודש מארס האחרון, בכדי לקדם לעצמו השתלת כליה - והועבר בין המחלקות במוסד הרפואי. לטענת המשפחה, לאחר אשפוזו הרופאים לא טיפלו במחלת הכליות שלו כלל, ואף לא חיברו אותו לדיאליזה כשהזדקק לה. תפקודו הגופני הידרדר עד שנאלצו לחבר אותו למכונות ההנשמה למשך שישה ימים, שבסופם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

קורונה בסיירת מטכ"ל: עשרות תומכי לחימה הוכנסו לבידוד

חרף העלייה בנדבקים: מהיום ניתן לערוך חתונות עם עד 250 אורחים

נתניהו: "אם העלייה בתחלואה תימשך – נחזיר את ההגבלות"

משה שאבי, בנו מוטי ואחיינו
משה שאבי, בנו מוטי ואחיינו | צילום: באדיבות המשפחה

"הוא אמר לי שמתעללים בו, הוא היה לבד חמישה ימים במסדרון, והתחנן שינשימו אותו - חיכו עד הדקה ה-90", סיפר בנו מוטי. "יש הרגשה שהיה זלזול בחיי אדם. לא יודע אם זה היה תחת לחץ מגפת הקורונה, אבל ההרגשה שלי לא טובה בכלל. זה קורע לי את הלב לחשוב שאולי אם הוא היה מאושפז במקום שבו הוא לא זר הדברים היו יכולים להיראות אחרת". המשפחה קיבלה את חלקת הקבר שבו האב נטמן מחברת קדישא, ונאלצה לקיים שבעה חריגה במיוחד אפילו לתקופת משבר הקורונה.

לדברי הבן, "זה כאילו פשע להיות חולה בארצות הברית, וכנראה עוד יותר בעייתי למות שם, אין לך את אותן זכויות כמו כל בן אדם אחר. זה מרגיש לא מציאותי". כאמור, במשפחה מאוכזבים מאוד מהטיפול באביהם ובהם, כאשר לטענתם לאחר מותו, העובדת הסוציאלית של בית החולים כלל לא עזרה להם, לא קידמה את עניינם, ולא עדכנה אותם בעניין קבלת המסמכים הדרושים להבאת הגופה לקבורה בישראל.

קורונה בניו יורק
קורונה בניו יורק | צילום: רויטרס

בינתיים, את העזרה שהמשפחה נזקקה לה העניקה הקהילה היהודית בניו יורק, שטיפלה בהסדרי הקבורה בארצות הברית. "לולא הם אני חושב שהיינו עלולים לאבד את אבא שלי לגמרי", אמר מוטי. כעת, המשפחה צריכה סיוע לבעיות הכלכליות הרבות שנוצרו במשפחה לאחר פטירת האב, במיוחד בזמן המשבר הכלכלי שמגפת הקורונה הביאה.

ממשרד החוץ נמסר כי "המשפחה פנתה למשרד החוץ בנושא בשבוע שעבר. המקרה מטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל והקונסוליה הכללית בניו יורק".

משה שאבי ואשתו
משה שאבי ואשתו | צילום: באדיבות המשפחה