יד ראשונה מנסיכה: תושב בריטי רכש את הרכב של דיאנה

במכירה הפומבית "סילברסטון" למכוניות קלאסיות הוצעה פורד אסקורט שחורה של הנסיכה המנוחה שנהגה בה בשנות ה-80 והיא נמכרה ב-740 אלף דולר. המכונית נחשבת ליחידה מסוגה ונודע כי דיאנה אהבה לנהוג בה בעצמה בלוויית מאבטח צמוד

זמן צפייה: 04:40

מכונית הפורד שהייתה שייכת לנסיכה דיאנה נמכרה אתמול (שבת) במכירה פומבית ב-650 אלף פאונד, שהם כ-740 אלף דולר. כך דווח באתר החדשות "הגרדיאן". המכונית, פורד אסקורט RS טורבו סדרה 1, שימשה את הנסיכה בשנים 1988-1985 ונמכרה לאזרח בריטי.

בממלכה היה ידוע שדיאנה העדיפה לנהוג במכונית הפרטית שלה כשליווה אותה מאבטח של פיקוד האבטחה המלכותית בכיסא הנוסע. המכונית נחשבת מיוחדת מעצם היותה הפורד היחידה מאותה הסדרה בצבע שחור, ולא לבן כשאר המכוניות בסדרה, מטעמים של אבטחה. בנוסף, במכונית של הנסיכה דיאנה הותקנה מראה אחורית נוספת לשימוש קצין האבטחה שנכח ברכב.

הרכב של הנסיכה דיאנה בבית המכירות הפומביות סילברסטו
הרכב של הנסיכה דיאנה בבית המכירות הפומביות סילברסטו | צילום: רויטרס

ב"גרדיאן" דיווחו כי הקילומטרז' של הרכב מונה 24,961 מייל בלבד, שהם 40,170 ק"מ. ביוני בשנה שעברה מכונית אחרת של הנסיכה האהובה על בריטניה נמכרה במכירה פומבית בסכום של 52 אלף פאונד (כ-61 אלף דולר).

דיאנה נסיכת ווילס, או בכינויה "ליידי די", חזרה החודש לכותרות בממלכה הבריטית עם צאתו של הסרט הדוקומנטרי לציון 25 שנים למותה - "חוקרים את דיאנה: מוות בפריז". הסרט, שמורכב מארבעה חלקים, מסקר לראשונה את החקירות הפליליות שנפתחו במשטרת צרפת בעקבות תאונת הדרכים בפריז בשנת 1997, בה נהרגו דיאנה ובן-זוגה דודי אל-פאייד, בנו של המיליונר המצרי-בריטי מוחמד אל-פאייד.

הנסיכה דיאנה
הנסיכה דיאנה | צילום: שאטרסטוק

בפרק הראשון נחשף כי שנתיים לפני התאונה דיברה דיאנה עם עורך דינה והמקורב אליה, לורד ויקטור מישקון, והעלתה בפניו חשש שתמות בתאונת דרכים מבוימת. מישקון מסר לתחנת המשטרה הבריטית את הפרטים, אך בסרט נחשף כי המידע הועבר למשטרת צרפת רק שש שנים לאחר התאונה. לא רק זאת, אלא שגם אחיה ואחותה של דיאנה התוודעו לנייר זה יותר מעשור לאחר מותה.