אחרי המתקפה: הקהילה הבינ"ל מגנה את "ההפגזה הנוראית" על קייב

ר"מ בריטניה שוחחה עם זלנסקי, ובמקביל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם מקבילו האוקראיני דימיטרו קולבה, כדי לגנות את "ההתקפה המחרידה" של רוסיה. בלינקן: "נמשיך לספק סיוע כלכלי, הומניטרי וביטחוני". 11 נהרגו עד כה ויותר מ-60 נפצעו

השריפה שנוצרה כתוצאה מהפיצוצים בקייב
פיצוצים בקייב (ארכיון) | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, ומזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, שוחחו היום (שני) עם ממשל אוקראינה וביקשו להביע את תמיכתם לאחר ההפגזה הרוסית על המדינה ועל עיר הבירה קייב מוקדם יותר היום, בה נהרגו לפחות שמונה אזרחים. טראס שוחחה עם נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, ואמרה כי פגישת המעצמות G7 תהיה הזדמנות נוספת להדגיש את "ההתאחדות האופוזיציונית מול הקמפיין הבזוי של פוטין".

עוד אמרה טראס כי היא "מגנה בתוקף את המתקפה המחרידה של פוטין על אזורים אזרחיים בקייב ובמקומות נוספים", כך לפי הצהרת משרדה. בנוסף לכך, מזכיר המדינה האמריקני בלינקן צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח עם שר החוץ האוקראיני, דימיטרו קולבה, והדגיש שוב את תמיכת ארה"ב באוקראינה לנוכח התקיפות הנוראיות מרוסיה. בלינקן הבטיח כי ממשל ארה"ב ימשיך לספק סיוע כלכלי, הומניטרי וביטחוני בלתי מתפשר כדי שאוקראינה תוכל להגן על עצמה ולדאוג אזרחיה.

הרס אחרי הפגזה רוסית בקייב
הרס אחרי הפגזה רוסית בקייב | צילום: רויטרס

יותר מוקדם היום סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי שבע המעצמות - ארה"ב, בריטניה, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה ויפן - יערכו ביום שלישי שיחת ועידה מיוחדת בעקבות המתקפה הרוסית על אוקראינה הבוקר, ובה יתארח זלנסקי ויפנה אל המנהיגים בתחילת השיחה.

בנוסף לכך, זלנסקי צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו כי שוחח עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ובמהלכה שוחחו השניים על הגברת התמיכה ההגנתית לאוקראינה, "והתגובה המתאומת של העולם למתקפות החדשות על ידי הפדרציה הרוסית", כך כתב זלנסקי בציוץ והוסיף: "בנפרד, התמקדנו בשיקום התשתיות שנהרסו".

ענן עשן מיתמר בבירה קייב. הבוקר
ענן עשן מיתמר בבירה קייב. הבוקר | צילום: רויטרס

גם שגריר ארצות הברית באוקראינה נפגש עם הנשיא זלנסקי, ולאחר פגישה זו הוציא הנשיא האוקראיני הודעה בה כתב כי "ארה"ב מגנה את ההתקפות של רוסיה על מתקני התשתית של אוקראינה". בתוך כך, שר האנרגיה של אוקראינה הודיע היום שאוקראינה עוצרת את ייצוא האנרגיה שלה למדינות אחרות בעקבות המתקפה הרוסית הבוקר על המדינה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

גינויים אלו כאמור מגיעים על רקע המתקפה הרוסית הבוקר, כאשר עשרות טילים ופצצות נורו לעבר רכז קייב, עיר הבירה של אוקראינה, ולערים נוספות בהן לבוב, דניפרו, מיקולאייב, טרנופול, ויניציה ועוד, כך לפי נשיא אוקראינה. עוד דיווחו במדינה על לפחות 11 הרוגים ויותר מ-60 פצועים.

השריפה שנוצרה כתוצאה מהפיצוצים בקייב
השריפה שנוצרה כתוצאה מהפיצוצים בקייב | צילום: רויטרס

שעות בודדות לאחר התקיפות הרוסיות ברחבי אוקראינה, במהלך נאום טלוויזיוני ששודר ברוסיה, הנשיא פוטין שיגר איום לעבר אוקראינה. הוא אמר כי "אם התקיפות נגד רוסיה יימשכו - התגובה תהיה קשה". עוד אמר פוטין כי הכוחות הרוסיים תקפו הבוקר תשתיות צבאיות, אנגרטיות ואתרי תקשורת אוקראיניים. סמוך ל-16:00 נשמעו עוד אזעקות בקייב. נרשמה פגיעה בבניין ריק, שככל הנראה מאכלס את הקונסוליה הגרמנית.