אוסטרליה: יותר מ-50 לווייתנים נשטפו לחוף במערב המדינה

כמות אדירה של כ-100 לווייתני נתב גדול-סנפיר נסחפו לחוף בדרום-מערב אוסטרליה. כ-51 מהם מתו והרשויות מנסות להציל את חייהם של כ-50 נוספים. מומחים מעריכים כי התנהגותם החריגה של הלווייתנים יכולה להוות תסמין למצב לחץ או מחלה בקבוצה."יהסיבה למה שקרה עדיין בגדר תעלומה", אמרה אחת מהם

הלויתנים שנתקעו בחוף באוסטרליה
הלויתנים שנתקעו בחוף באוסטרליה | צילום: רויטרס

יותר מ-50 לווייתני נתב גדול-סנפיר נשטפו לחוף בדרום-מערב אוסטרליה. כך דווח היום (רביעי) ב"גרדיאן" הבריטי. הרשויות במדינה פתחו במבצע להצלת עוד כ-50 מהם - שנמצאו גם כן על החוף בעודם בחיים.

"למרבה הצער, 51 לווייתנים מתו בן לילה לאחר שהמונים מהם נתקעו על החוף", נמסר מרשות הפארקים וחיות הבר באוסטרליה. "אנשי רשות הפארקים וחיות הבר עובדים עם מתנדבים וארגוני זכויות בעלי חיים כדי לנסות להשיב למים את הלווייתנים שנותרו בחיים".

הלויתנים שנתקעו בחוף באוסטרליה
הלווייתנים שנתקעו בחוף באוסטרליה | צילום: רויטרס

הלווייתנים נצפו אתמול כשהם מתקרבים לחוף. ככל שנקפו השעות, הם הגיעו קרוב יותר ויותר לחוף - עד שנשטפו ממנו. ם רדת הלילה, צוות של רשות הפארקים וחיות הבר, שכולל וטרינרים ומומחים לבעלי חיים ימיים, התמקם בחוף כדי לפקח על הלווייתנים.

הלויתנים שנתקעו בחוף באוסטרליה
הלווייתנים שנתקעו בחוף באוסטרליה | צילום: רויטרס

לפי הערכת מומחים, התנהגותם החריגה של הלווייתנים יכולה להוות תסמין למצב לחץ או מחלה בקבוצה. המדענית ד"ר ונסה פירוטה אמרה: "הסיבה למה שקרה עדיין בגדר תעלומה. העובדה שהם היו מצופפים באזור אחד והתנהגו בצורה לא-אופיינית עשויה להעיד על משהו אחר שקרה - ואנחנו פשוט לא יודעים".