רוסיה מכחישה את הטענות לפיהן ביצעה טבח באזרחי בוצ'ה: "פרובוקציה אוקראינית"

לאחר שהכוחות האוקראינים כבשו מחדש את מחוז קייב כולו, הם נחשפו לזוועות שביצעו החיילים הרוסים באזרחים האוקראינים, והחלו לפרסם תיעוד של ההרס והחורבן שהשאירו אחריהם חיילי הקרמלין. בין היתר, גופות הוטלו ברחבי העיר בוצ'ה ונשים וילדות נאנסו. במקביל, זעם בעולם על המראות המזעזעים • אזהרה: התמונות קשות לצפיה

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
משוריין רוסי הרוס בבוצ'ה, פרברי קייב | צילום: רויטרס

הצבא האוקראיני, ששיחרר אתמול (שבת) את מחוז קייב כולו והדף את הכוחות הרוסיים שהחלו בנסיגה, נחרדו למראות הטבח שביצעו החיילים הרוסים באזרחי בוצ'ה, עיר בפרברי קייב. לפי תיעוד מהעיר, גופות רבות של אזרחים אוקראינים כפותים הוטלו ברחבי העיר, כשמסביב הרס וחורבן רב.

בתגובה, מדינות רבות ברחבי העולם קראו לחקור את הפעולות של רוסיה באוקראינה כ"פשעי מלחמה". לדברי ראש עיריית אירפין, "הרוסים ירו בנשים וילדים ואז דרסו אותם עם טנקים".

דמיטרו קולבה, שר החוץ האוקראיני, קרא למדינות העולם להגיב לטבח שבוצע על ידי הרוסים בבוצ'ה שליד קייב. "הרוסים מתכוונים לחסל כמה שיותר אוקראינים", כתב קולבה בטוויטר, וקרא למדינות ה-G7 להטיל סנקציות חריפות יותר על רוסיה בתגובה לפעולותיה. גם נשיא המועצה האירופית כינה את הפעולות הרוסיות שנחשפו עם עזיבתם כ"טבח". במקביל, נמשך המאמץ לאסוף ראיות ועדויות לצורך המשפט הבינלאומי.

במקביל, שגרירת בריטניה לאוקראינה, מלינדה סימונס, אמרה כי היקף מעשי האונס באוקראינה טרם ידוע, "אך ברור שזה היה חלק מהארסנל", התבטאה סימונס. "נשים נאנסו מול ילדיהם, ילדות נאנסו מול המשפחות שלהן, כפעולה מכוונת של שיעבוד", הוסיפה סימונס.

במקביל, ערוץ הטלגרם הרשמי של משרד ההגנה הרוסי פרסם בתגובה למראות שנחשפו בערים שהיו תחת הכיבוש הרוסי ולגופות של אזרחים אוקראינים בעיר בוצ'ה, וכינו אותם "זיוף". מדינות העולם הביעו זעזוע עמוק מהמראות.

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
משוריין הרוס בבוצ'ה, פרברי קייב | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2022 04 03 At 1
חייל אוקראיני ליד שדה התעופה הוסטומל | צילום: רויטרס

Whatsapp Image 2022 03 27 At 0
נזק הלחימה באזור קייב | צילום: רויטרס