מבוכה בטוויטר: דה-סנטיס הכריז על ריצה לנשיאות באירוע מלא תקלות

מושל פלורידה תכנן להכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב ב"ספייס" של טוויטר, חצי מיליון איש התחברו - אך השרתים לא עמדו בעומס. את האירוע אירח בעלי הרשת עצמו, אילון מאסק, שהתמודד עם השינויים מרחיקי הלכת שביצע ברשת מאז רכישתה

זמן צפייה: 02:59

מושל פלורידה רון דה-סנטיס הכריז הלילה (חמישי) על מועמדותו לנשיאות ארצות הברית - באירוע מלא תקלות שהועבר בטוויטר באופן מגושם למדי. דה-סנטיס תכנן להכריז על מועמדותו בטוויטר, וכחצי מיליון איש התחברו לשידור, אך תקלות טכניות רבות עיכבו את ההכרזה ורק לאחר 25 דקות של תקלות ההכרזה נשמעה - מול כמחצית מהמאזינים תחילה.

האירוע התרחש בפלטפורמת האודיו של טוויטר, "ספייס", וכחצי מיליון איש נכנסו כדי לשמוע, מה שהקריס את השרתים של הרשת החברתית. את ההכרזה אירחו המיליארד ובעלי טוויטר אילון מאסק ולצדו יזם הטכנולוגיה דיוויד סאקס, שבשלב מסוים הודה כי "יש כאן כל כך הרבה אנשים שאנחנו כמעט מתיכים את השרתים" ולאחר מכן אמר למועמד: "אני חושב ששברת את האינטרנט". ה"ספייס" של האירוע קרס מהעומס ונפתח מחדש לאחר זמן רב עם בערך 250 אלף מאזינים.

Whatsapp Image 2023 05 25 At 0
ה''ספייס'' של טוויטר בו הכריז דה-סנטיס על מועמדותו | צילום: רויטרס

האירוע זכה ללעג רב ברשת, וגם מצד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שצייץ בעקיצה: "הנה קישור שעובד", עם הקישור לקמפיין שלו עצמו. לאחר מכן גם העלה סרטון שלועג לאירוע של דה-סנטיס הרפובליקני

.

מדובר באירוע מביך במיוחד עבור מאסק, שקנה את טוויטר השנה וביצע בה שינויים מרחיקי לכת עם השתלטותו על החברה, כמו פיטורים המוניים והפחתת כוח השרתים כדי לחסוך בהוצאות. בחודשים האחרונים הרשת החברתית חוותה תקלות רבות בשל פיטורי העובדים וסערות תקשורתיות שונות בשל צעדיו של מאסק, כולל ביטול סימון ה"וי הכחול" והשקת מנויים בתשלום לרשת.

ההחלטה להכריז על הריצה לנשיאות בטוויטר נובעת משתי סיבות: הראשונה היא העברת מסר לתקשורת הממסדית, "המיינסטרים", כי הוא אינו מושפע ממנה. הסיבה השנייה היא העברת מסר לטראמפ, שכאמור נחסם מהרשת החברתית לאחר שהרבה לצייץ בה מסרים שנויים במחלוקת, הגובלים לדעת רבים בדיסאינפורמציה.

Whatsapp Image 2023 05 25 At 0
מושל פלורידה רון דה-סנטיס | צילום: רויטרס

דה-סנטיס החל אמנם את הריצה לנשיאות אמש, אך יש עוד דרך ארוכה עד אז. ראשית הוא יתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - שכבר החל בהשמצות נגד דה-סנטיס. המתמודד בן ה-44 נחשב לשמרן מאוד ונודע בין היתר במאבק נגד זכויות להט"ב, הפלות ואף בחברת וולט דיסני - שהתנגדה לחוק נגד הלהט"ב.