יציל את הכדורסלנית במאסר? דניס רודמן בדרך לרוסיה

כוכב ה-NBA לשעבר, שלו מערכת יחסים קרובה עם הנשיא פוטין, טוען כי קיבל אישור לסייע לבריטני גריינר שנידונה ל-9 שנות מאסר בגין סחר בסמים. גורם בכיר בממשל ביידן: "זה יזיק יותר מאשר יסייע"

דניס רודמן בשדה תעופה בסין
דניס רודמן בשדה תעופה בסין | צילום: רויטרס

כוכב ה-NBA לשעבר, דניס רודמן, הודיע כי יש בידו אישור נסיעה לרוסיה על מנת להבטיח את שחרורה של כוכבת הכדורסל בריטני גרינר, שנידונה לתשע שנות מאסר בכלא הרוסי בעקבות החזקת סמים בתחילת החודש.

עורכי הדין של גרינר הגישו ערעור על הרשעתה, אך לפי הנראה מתקיימות שיחות נפרדות בנוגע לחילופי עצורים אפשריים. רודמן מסר ל-NBC בסוף השבוע האחרון שהוא מתכנן "לעשות טיול משלו כדי לנהל משא ומתן על שחרורה של האלופה האולימפית".

שחקנית הכדורסל האמריקנית, בריטני גרינר
שחקנית הכדורסל האמריקנית בריטני גרינר | צילום: רויטרס

לדבריו, "קיבלתי אישור לנסוע לרוסיה כדי לעזור", מסר רודמן ל-NBC, "אני מנסה להגיע לשם כבר השבוע". עם זאת, רודמן לא ציין מי נתן לו את האישור לנסוע לרוסיה בהקשר זה.

בכיר בממשל ביידן מסר בהמשך לכך, כי סביר יותר שרודמן יפגע בסוגיה מאשר יעזור. "הממשל הציע הצעה משמעותית לרוסים, וכל דבר מלבד המשך המשא ומתן דרך הערוץ שהוקם לו, עשוי לסבך ולהפריע למאמצי השחרור", מסר הבכיר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

רודמן בן ה-61 תיאר את עצמו כ"שגריר כדורסל". בשנת 2014, הוא הוזמן לרוסיה על ידי ולדימיר פוטין וכינה את נשיא המדינה "מגניב". יש לו גם קשרי ידידות עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, שבעצמו אוהד NBA מושבע. בשנת 2014, הוא רמז כי אסיר אמריקני בצפון קוריאה, קנת ביי, ראוי לעונש - אך עם זאת, ביי מסר מאוחר יותר שלהערותיו של רודמן היה חלק בשחרורו. "אני מודה לדניס רודמן על היותו זרז לשחרור שלי", מסר ביי ל-CNN ב-2016. "הוא הפנה את תשומת הלב למצבי".

לרודמן וגרינר שיאי כדורסל מרשימים. רודמן זכה בחמישה תארי NBA, כולל שלושה במדי שיקגו בולס לצד מייקל ג'ורדן. גרינר נחשבת לאחת משחקניות הכדורסל הטובות בעולם, וזכתה בתארים בארה"ב וברוסיה.